< Tilbake til oversikten

Blande Cocosa med drikkebuljong

Nyttogbedreliv sa for siden:

Hei

Jeg drikker ofte drikkebuljong på jobb. Toro ( kjøttbuljong, lite karb i den ) .
Leser at mange blander cocosa med kaffi. Har selv testet det og det smakte godt :-)
Men jeg tar av og til med meg drikkebuljong på termos når jeg går tur, fotball cup med barna etc. ( ferdig utblandet , varm.. ) .
Det jeg lurte på å tilsette Cocosa i den.
Blir den dårlig å stå en stund på termos før jeg drikker den ? :rolleyes:

Yonah sa for siden:

Den skiller seg..

Nyttogbedreliv sa for siden:

Takk for svar Imse :D
Kan jeg jeg bare blande Cocosa i kaffe, eller bør det helst blande med smør? Jeg holder meg unna gluten og melkeprodukter.
Har den ingen effekt når den skiller seg?

Yonah sa for siden:

Selvsagt har den effekt, ved at det er fett. Men det er jo ikke noe komplett måltid uten protein.

Jeg synes dog ikke kaffe eller buljong med fett flytende på toppen er så godt.

TrillTrall sa for siden:

Hvis den er på termos og fremdeles er ganske varm kan man jo riste den godt - vil det ikke da blande seg en kort stund så man rekker å drikke det?

Men buljong med kokos...? :_oy:

Rin sa for siden:

Tja - smakssatt med litt sitron/ingefær/chili i tillegg synes jeg det høres fortreffelig ut. :)

BenteR sa for siden:

Cocosa Pure smaker ikke kokos......

Yonah sa for siden:

Jeg også!

Men en kan som BenteR sier, velge den uten kokossmak.

Eggemelk funker forresten fint på termos. Med egg i skiller den seg ikke på termos. Jeg har flere ganger hatt kaffe med kokosolje på termokoppen og da må jeg kjappe meg å drikke før den skiller seg( skiller seg selv om den er rykende varm og godt pisket opp også).

Eggemelkkakao er himmelsk å ha med på termos om en likevel skal ha med seg noe varmende fett noe. Da får en proteiner på kjøpet også.

Nupsida sa for siden:

Første jeg tenkte når jeg så tråden var: Buljong med kokossmak! Å FY!

Jeg er veldig fan av eggemelkkakao, må få kjøpt meg en termos slik at jeg kan ha med på tur :)

wirow_84 sa for siden:

Sein fredagskveld, Nupsida!? satt selv oppe seint i går, men styrte unna forumet da jeg har tendens til å bli sittende enda lenger om jeg begynner her:p

Eggemelkkakao på termos var jo et kjempetips nå som vintersesongen såvidt er i gang! En termos på 0,5 liter holder jo lenge;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.