< Tilbake til oversikten

Ketoseånde og proteiner

Gnom sa for siden:

Stemmer det at man kan minske/unngå ketoseånden ved å spise mindre proteiner?

kamp sa for siden:

Nei

Gracella sa for siden:

Du kan jo prøve rådene her:
www.phlaunt.com/lowcarb/19063904.php

Ellers så forsvinner ketoseånden etter en tid og den ser ikke ut til å komme tilbake på meg i alle fall.
Jeg ligger på moderat lavkarbo og er ofte i ketose og like ofte ute av ketose.

index sa for siden:

Den går over etter noen uker, dette er bare en fase du må gjennom. Så bit tennene sammen og ikke pust noen i ansiktet den neste måneden;-))

Gnom sa for siden:

Har en jobb hvor jeg omgås mennesker en god del, så det blir nok umulig. :p Hjelper tyggegummi og slikt?

Har forøvrig hørt at for noen, så går ketoseånden aldri over?

Yonah sa for siden:

Hvor har du hørt at ketoseånden aldri går over? Jeg kan ikke huske å ha hørt om noen her inne som opplever at den aldri gir seg.

Jeg får den kun om jeg inntar veldig få kalorier, type halvparten at vedlikeholdsbehov eller mindre. Jeg har spist ketogent strikt siden september 2011 og av og på før det. Ånden gir seg veldig fort.

Prøv feks mentolatum munnsparay el.l. Men saken er at ånden kommer fra lungene og ikke munnen..

index sa for siden:

Vi omgås alle mennesker, ingen problem det selv med ketoseånde. Du trenger vel ikke blåse dem i ansiktet fra 10cm avstand? Bare du er bevisst selv vil ingen merke det. Det er vel en grense for hvor intim du må være med de du omgås i jobben?

Hvis noen aldri blir kvitt ketoseånden så må det være noe galt et sted. Alle jeg har hørt med har blitt kvitt den etter få uker. max to måneder. Deretter kan man være i ketose så mye man bare vil uten at noen merker noe som helst.

Hedda:) sa for siden:

Jeg bekymrer meg litt for denne ketoseånden. Hvordan kan dere være så sikre på at dere ikke går rundt og har dårlig ånde? :o

Inguz sa for siden:

Min søster sier jeg lukter tequila hver gang jeg går inn i ketose. Det er skikkelig fænsi, gitt. Haha.

index sa for siden:

Ketoseånden kjenner du smaken av selv, garantert! Den er ganske vemmelig, men går heldigvis fort over.

Hvis du er usikker på om du har dårlig ånde, hvorfor ikke bare spørre noen?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.