< Tilbake til oversikten

Eurodiett og akne?

Bathory sa for siden:

Jeg har aldri hatt problemer med kviser,max 2-4 under mensen. Men etter jeg startet på ED så har jeg fått 20-30 kviser på hals/nakke. De er vonde, og dype, og talget som kommer ut av noen av dem lukter ikke bra. Jeg pitler ikke på dem, men de sprekker til slutt(noen av dem), noen av dem nekter å forsvinne. Jeg prøvde basiron, men fikk allergisk reaksjon av den.

Er det andre som har opplevd dette? Jeg trodde slike ting skulle bli bedre når jeg startet. Noen tips? Det ser ikke bra ut, heldigvis kan jeg dekke det til med håret når jeg går ut. Ellers prøver jeg å ha håret opp, og tørt, slik at det ikke blir fuktig. Har sjekket meg for PCOS, har ikke det. Jeg mener å ha hørt at om du får akne i voksen alder så er det hals/nakke som blir rammet? Eller kan dette ha noe med hormoner å gjøre? Jeg er veldig overvektig, 207 kg, har gått ned 12 til nå.

:confused:

Lille34 sa for siden:

Kviser/akne som bivirkning er ikke noe jeg har vært borti. Kan du ikke høre med veileder/lege neste gang du skal på kontroll? Lykke til videre med Eurodietten! Den funker :)

Kitt sa for siden:

Er vel flere som har opplevd kluss med hormonene på eneller annen måte når de går på typ streng diett.
I tillegg samles det mye "dritt" i fettvev som frigjøres når man går ned i vekt.

Tenker du bør se det an en liten stund og så evnt be om henvisning til hudlege som kan finne ut hva det er og kan gi deg noe som virker.:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.