tonemor sa for siden:
Hei,fant i Danmark Läcerol med stevia ,i innholdsfortegnelsen står karbohydrater 51g hvorav sukker 0,4g hvorav sukkeralkoholer 48g. Kan jeg spise denne (hadde håpet den tilsvarer store IFa) eller skygge unna?
tonemor sa for siden:
Hei,fant i Danmark Läcerol med stevia ,i innholdsfortegnelsen står karbohydrater 51g hvorav sukker 0,4g hvorav sukkeralkoholer 48g. Kan jeg spise denne (hadde håpet den tilsvarer store IFa) eller skygge unna?
kennygirl sa for siden:
Ettersom jeg forstår det er det 3 gram karbohydrater som skal regnes. Sukkeralkoholer skal ikke regnes med.
Men det jeg lurer på er hva de 2,6 grammene som ikke er sukker og ikke sukkeralkoholer?
nellie sa for siden:
Stevia er ikke et sukkeralkohol, så kan jo være det..
kennygirl sa for siden:
Selvfølgelig! Det tenkte jeg ikke på engang :eek:
Yonah sa for siden:
Du spiser vel ikke flere esker om dagen?
Jeg spiser temmelig strikt og er det en ting jeg ikke regner karber på så er det den esken med läckerol eller dent jeg spiser i uka, det har ingen ting å si. Spiser man en eske eller mere om dagen burde en kanskje vurdere om man heller skulle spise skikkelig mat.
nellie sa for siden:
Vet ikke jeg altså. Er kanskje 0 gram karbo i stevia?
kennygirl sa for siden:
Ikke godt å si...
TrillTrall sa for siden:
Hvis du skal spise så mye av dette at det gjør utslag på karbo-inntaket tror jeg nok ganske skråsikkert at du får andre problemer med magen leeeeenge før...
Lillemy71 sa for siden:
Stemmer det, for de bruker fortsatt både malitol, xylitol (+ en til som jeg ikke husker navnet på) i tillegg til stevia.
index sa for siden:
Kjøpte Lakerol med Stevia på Europris for et par måneder siden. Syntes den smakte rart i forhold til den vanlige.:(
Ellers så spiser jeg en eske eller to med Lakerol nå og da uten spesielt dårlig samvittighet. Det kan vel umulig være mye tellende karbo i den lille eska....:rolleyes:
nellie sa for siden:
Synes de er kjempegode, jeg. :) Kjøpte på taxfree og tygga meg igjennom ferien. Ikke fikk jeg mageplager av dem heller. Folk reagerer vel forskjellig.:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.