joakimahj1 sa for siden:
Hei. Jeg har gått ned cirka 13 kg på litt over 1 måned. Problemet er at jeg ikke ser det! Andre rundt meg ser at jeg har gått ned, og sier det ofte, men jeg klarer ikke og se det selv. Er dette vanlig?
Takk på forhånd :)
joakimahj1 sa for siden:
Hei. Jeg har gått ned cirka 13 kg på litt over 1 måned. Problemet er at jeg ikke ser det! Andre rundt meg ser at jeg har gått ned, og sier det ofte, men jeg klarer ikke og se det selv. Er dette vanlig?
Takk på forhånd :)
tassa69 sa for siden:
Heelt vanlig, jeg sliter med å se det fremdeles, og er to år siden...men sr det på bilder da...ta ett bilde av deg selv, eller få noen til å ta.....
SunLight sa for siden:
Skulle skrive det samme som tassa, på bilder kan du ikke unngå å se det! Få noen til å ta et helfigursbilde av deg, sammenlign og nyt ;)
nellie sa for siden:
Jeg startet på ca samme sted som deg og så ikke noe de første 10-15 kiloene. Så litt på bilder, men langt i fra så tydelig som 10-15 kilo ser ut om man veier mindre. Ikke kjente jeg de så mye på klærne heller. Mye av fettet som forsvinner i starten kan ligge rundt indre organer osv. Også forsvinner det jo et par liter vann i starten også, som ikke synes så godt som et par liter fett. Men lurt å ta bilder!:)
Fint at andre ser det da. Du ser jo deg selv hver dag og vi tilpasser oss det nye synet ganske fort, uheldigvis.
Yonah sa for siden:
Jepp, helt vanlig.
Jeg har gått ned 40kg over 2 år, og helt seriøst, jeg har fantomfølelser. Der jeg kjenner magen er, der er den ikke, en smule ekkelt og rart. Faktisk har jeg brukt en del tid i speilet den siste tiden for å se og oppfatte at jeg er mindre, for selv 2 år er ikke nok å venne seg til at jeg har krypmet så mye( ca 30cm i livet feks, 7-8cm mindre rundt leggen)
Spinnerette sa for siden:
30 kilo i minus her, og jeg ser det heller ikke, annet enn på bilder, som andre har nevnt.. Er nok veldig vanlig. :o
Lemen sa for siden:
Veldig vanskelig å se de første kiloene man går ned, og hadde det på samme måte selv i starten. Nå har jeg gått ned uhorvelig mange kilo, og det er ganske sykt å sitte å sammenligne bilder i prosessen ned i vekt. Så, ta bilder undervei, gjerne i samme klær/ posisjon slik at det blir lett å sammenligne. :)
sveander sa for siden:
med all respekt. Det er ikke sikkert de 13 kg sitter slik at du ser det. Feks er det i en fet kropp mye fett innvendig. Og så er det slik at karbo binder mye vann. Så kan det være at du trener mer og får mer muskler som også veier. 13 på en mnd er jo mye da. Hvordan gjorde du det?
Ktotheaia sa for siden:
13 kg er jo super bra! :-) Merket ikke så veldig mye selv etter 13 kg, jeg kjente på kroppen at jeg følte meg mye mindre oppblåst og mer "stram", om man kan forklare det slik. Lykke til!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.