< Tilbake til oversikten

Easyliving sjokoladekake, trenger tips nå

engeljenta30 sa for siden:

prøvde lage denne i går, men formen ble for stor så vi bør vel bruke rund form for kaken ble flat. men fulgte oppskriften på glasuren men den ble rennende, ble jo bare væske, hva bør jeg gjøre da?

Yonah sa for siden:

Bland i feks kremost i glasuren, funker gull selv om det skulle være sjokoladeglasur.

Og står det ikke på kakemiksposen at den skal brukes til rund form? Det funker med rund form( jeg har bakt den i 24cms form) og liten/halv langpanneform.

Kaka er god! Jeg pleier å lage den med sjokoladeglasur( smelt 100g sjokolade i 5-6dl varm fløte, kjøl ned godt, helst over natta , visp opp til krem) eller varnlig krem og masse bringebær. De glasurene som hører til har jeg ikke prøvd, fordi sukrinmelis høres skikkelig ekkelt ut når jeg ikke liker dne isende smaken.

kanskje prøve iduns brownies i stedet hehe:)

den idun brownies finnes ikke lenger fant jeg ut, huff nei får prøve lage den andre sjokoladekaken igjen

Yonah sa for siden:

Fordi???

Denne kaka er jo god den, men følg bruksanvisningen på posen. Har du ikke allerede ei kake, men som glasuren gikk skeis på?

kaken ble bare flat så går ikke an å bruke den så må prøve ny, men aner ikke hvordan jeg skal unngå å få glasuren rennende, var bare vann

kanskje prøve å ha 150 gram philadelphia og 100 gram smør og 1 ss fløte i glasuren som det stod i en av oppskriftene på hjemmesiden deres og vispe den til krem

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.