Jeg har testet den, og får en sakte blodsukkerstigning over flere timer av denne pastaen. Prøvde fire ganger og hver gang endte jeg opp med blodsukker over 12 noen timer senere.....
Sluttet derfor helt og bruke den og holder meg til squash-pasta:D
Det overrasker meg ikke det spor. Har ikke tall på hvor mange anekdotiske tilfeller jeg har sett og hørt av folk som har målt blodsukkeret sitt etter å ha spist det og funnet nada forskjell mellom Dreamfields og vanlig pasta.
Godt å se at man ikke slipper unna med slikt nonsense. :p
Jeg husker at Kostdoktorn.se kommenterte på akkurat denne pastaen for noen år siden og godt var det for jeg skulle akkurat til å bestille av den den gangen, men lot vær. Husker også at Kostdoktorn har hatt kommentarer på at man bør være generelt skeptiske til produkter som er merket "total net carbs" og sjekke nøye hva de faktisk inneholder, f.eks så inneholder mange søte Lavkarbo produkter malitol. Nå er det sjelden jeg kjøper pre-fabrikerte lavkarbo produkter for det er så ufattelig mye rart i mange av de og de både smaker og lukter rart. Lager stort sett fra bunn selv, og jeg har et pastaprosjekt på gang der jeg prøver å komme frem til en egnet oppskrift på fersk pasta, men har ikke helt kommet frem til noe som passer min gane ennå.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.