< Tilbake til oversikten

Ingen vekttap? Rart ...

janky99 sa for siden:

Hei,

Har vært på forumet nå I over 1 uke, kun registrert meg i dag. Har en veldig spesiell situatsjon.

Vekt: 102kg
Høyde: 185kg

Begynte med lavkarbo: 23-09 (ca 10 dager siden).

Før dette:

• Ca 1 liter Cola hver dag
  • MCDonalds par ganger i uka.
  • Ellers veldig høy carbo kosthold (brød, pasta, poteter.)
  • Frukt mange ganger i uka.
  • Mye brød, potteter, snacks og søtsakker (Is, sjokkolade osv.)

Hadde lite energi, og følte at jeg hadde litt for mye å bære rundt på, så jeg tenkte jeg skulle prøve lavkarbo.

Nå:

1: IKKE spist noe annet enn fra listen her:
bloggfiler.no/kvinnetrening.blogg.no/images/781947-7-1302524861361.jpg

IKKE spist:

• Noe usunn mat.
  • Is/Sjokolade mm.
  • Brød/pasta/poteter/snacks/

Kun spist:

• Hjemmelaget mat

• Kjøtt

• MYE egg

• Noe nøtter (veldig lite)

• Alle typer salater

• Ost

• Kesam, noe Cottage

• (Noe) lav karbo brød (står kun 2% karbo).

• Kun drukket vann.

Spiser normalt: kl 8, 12, 15, 18 (normale porsjoner).
Trener 2 ganger i uka. (1.5 time med fotball spilling).

Vekt i dag: 102kg

Så jeg skjønner ikke hva som skjer! :/ Veldig frustrert!

Min neste tanke var å begrense kalorier? Noen som har noen ideer?

TrillTrall sa for siden:

Med mindre du spiser enorme mengder så ta bare tiden til hjelp en stund ennå. En uke er alt for lite til at du skal endre på noe, det tar tid for kroppen å venne seg til å gå over til fettforbrenning.

Ta frem målebåndet også og mål rundt midje, brystkasse og rumpe f.eks., så skal du se at ting skjer selv om ikke vekta raser ned med en gang.

nellie sa for siden:

Hva har du spist da? Sett opp en typisk dagsmeny?

index sa for siden:

Ikke begrens kalorier. I alle fall ikke ennå. Fortsett et par måneder, det tar gjerne litt tid før kroppen har vent seg til ditt nye kosthold. Mange opplever at ost og andre melkeprodukter holder igjen vekttapet, men etter kun 10 dager er det for tidlig å konstatere at noe ikke fungerer. Tro meg, over tid vil det fungere...

janky99 sa for siden:

Hey allesammen,

TrillTrall, tror ikke jeg spiser enorme mengder kan jo hende.

Det med at kroppen trenger lengere til å vende seg viste jeg ikke. Hvor lang tid sånt ca er det snakk om?

Jeg mente å ha lest at de fleste går ned noen kg med en gang så stagnerer det litt.

For exempel:

Dag 1:

• Frokost: Brødskive, 4 tynne skiver agurk, og en skive laks og majones.

• Lunch: 2x stekte egg, tomat, agurk salat med mat fløte og salt.

• Middag: 2 kyllig lår, blandet kesam og cottage (salt).

• Kveld kl. 18: 1 kyllig lår, halv brødskive.

• 5-6 store glass vann.

• 1-2 glass (små) Funlight 1karbo per dl. saft.

Hva synes dere, er dette for mye for?

Ok takk!

Jeg synes personlig at jeg føler meg bedre psysisk og fysisk så jeg fortsetter!! ;)

nellie sa for siden:

Ikke for mye, ihvertfall.

Spinnerette sa for siden:

Dropp brødskiva, og kjør på med grønnsaker! Grønt till alle måltid! :)

senorita sa for siden:

Jeg går ikke ned om jeg spiser lavkarbobrød... ville kuttet det ut :)

sveander sa for siden:

Jeg fikk heller ingen pangstart som mange skriver om.
Jeg er også kritisk til lavkarbobrød for det er ofte mye kalorier i de.
Selv sverger jeg til frøblanding (lin, sesam, solsikke,gresskar og kokosmasse) på morgen med Tyrkisk yougurt.
Og så lager jeg knekkebrød av den frøblandingen (uten kokos) og litt knuste nøtter. De er veldig gode og på de kan du ha sunt pålegg.

Du er jo ikke veldig overvektig, er selv 185 og 106 og gleder meg over å føle meg godt og sunn. Deiliog å slippe så mye sult som karbo gir.

Og husk, lavkarbo er ingen slankekur, det er en varig omlegging til et sunnere liv

Lykke til

PS ! kanskje du burde be din fastlege om å ta blodprøver, de viser ofte tilstanden på kroppen godt.

index sa for siden:

Synes faktisk du spiser veldig lite. Men så lenge du ikke går sulten så holder det kanskje?

Hva "de fleste" gjør spiller ingen rolle, det som betyr noe her er hvordan din kropp reagerer på kostholdet. Jeg hadde heller ingen pangstart, men gikk jevnt og trutt nedover når først kroppen hadde vent seg til kostholdet. Og jeg har aldri tellet en eneste kalori. Det viktige er at måltiden er korrekt sammensatt, og at man ikke spiser for lite. Et korrekt lavkarbokosthold vil i snitt uansett ligge lavere på kalorier enn et tilsvarende høykarbokosthold, men det betyr ikke at du trenger å telle disse. Spis sunt, spis nok og kjenn etter hvor bra kroppen har det!

Larkollen sa for siden:

Du kan prøve med enda mer grønnsaker! Rå grønnsaker øker termogenesen ( varmeomsetningen/ frobrenningen) når du spiser. Så ikke overkok maten din!
:)

timich sa for siden:

Beveger du deg noe? Du trenger ikke å trene, men en gåtur om dagen kan hjelpe på dersom du ikke er i nevneverdig aktivitet:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.