< Tilbake til oversikten

Gode løpesko?

TrillTrall sa for siden:

Jeg trenger nye løpesko og ettersom jeg trenger to par (to bosteder) så er det ikke aktuelt med sko som koster en halv månedslønn.

Har slitt ut et par Asics-sko og er i grunnen ganske fornøyd med dem. Er bare 55-56 kg, men trenger god demping på grunn av dårlig rygg (skoliose) og en fot med tendens til hallux valgus - den kan jeg kjenne litt smerter i etter løpeturen om jeg løper på asfalt, noe jeg prøver å unngå.

Ser litt på disse:
www.gmax.no/produkt/396881(BC_3)/asics-gel--nimbus-15/
Asics gel nimbus 15, ser det er store prisforskjeller da, på Gmax (Nettbutikken til G-sport) koster de 1299,- og på Løplabbet 1700,-! Noen som har erfaring med disse? Eller andre? Trenger ikke være Asics da. :) Har ganske normal fot tror jeg, men veldig smale sko passer dårlig.

Jeg løper ikke veldig mye, det går mer i perioder, men jeg trenger gode sko til de periodene jeg løper en del. :) Litt på asfalt, men mest på grus og stier egentlig, men joggesko for terreng trenger jeg ikke.

j88 sa for siden:

Jeg har slitt ut flere par av Mizuno Wave Rider og kunne ikke vært mere fornøyd. Jeg har slitt mye med kneplager, men etter jeg begynte med disse så har det blitt helt borte, selvom jeg nå løper mye oftere og lenger enn tidligere. Prismessig så ligger de vel på samme nivå som Asic

nellie sa for siden:

Stemmer i med Mizuno. Helt fantastiske!

TrillTrall sa for siden:

Hvem fører disse? Høres ut som det kan være noe for meg og denne kroppen her! :)

nellie sa for siden:

Tror de fleste sportsbutikker har.. Jeg har kjøpt mine på XXL. Ellers så har jeg hørt mye bra om Asics også da.

Jeg har et par Nike free som jeg er veldig glad i også, men de har ikke så mye demping. Liker ikke å fly rundt med demping hele tiden..

j88 sa for siden:

Jeg har kjøpt mine Mizuno på xxl, men har sett at de også har de på g-max, og at prisene kan variere veldig, så ville ha sammenlignet å gått der de selger de billigst.

nellie sa for siden:

Har sett den siste tiden at de har en modell til lavpris på XXL.:) Jeg har to modeller og mine favoritter er wawe enigma.

timich sa for siden:

Elsker Asics:D Men det er fordi de passer meg og min fot veldig bra:)

TrillTrall sa for siden:

Ser de koster det samme på Gmax og XXL, er det samme butikkpris på G-sport tro? Må ta en tur innom en av dagene. :) At ikke Ikea, XXL eller Tillertorget kan åpne kl. 9 da...!

TrillTrall sa for siden:

Da har jeg handlet sko! Med tilbud på XXL - Halv pris på skopar nr. 2 - var det ingen tvil om hvor jeg skulle dra, jeg skulle jo ha to par! Jeg tenkte jo på Mizuno, men de minste skoene de hadde var str. 38 og de var kjempestore i numrene! Litt pussig da at dameskoene gikk opp til 42,5, det var ikke småsko akkurat!

I alle fall - jeg traff en veldig trivelig kar som hjalp meg å finne de riktige skoene for min fot da jeg forklarte hva jeg mente var galt med en Adidas-sko jeg prøvde. Han kom med en Asics Gel-Cumulus 15 og den satt perfekt! Så nå er jeg den heldige innehaver av to par knallrosa løpesko! :D Lille Gubben påstår han blir svett bare av å se bilde av skoene! :lol:

nellie sa for siden:

Ååååh, så pen!

TrillTrall sa for siden:

Jeg synes de var dritkule! :D

Festina lente sa for siden:

Kjempestilige:D Og ganske iøynefallende :p

timich sa for siden:

Knallfine:D

TrillTrall sa for siden:

Nå har jeg fått prøvd dem en tur i morrest - både på asfalt, grus og sti og jeg elsker dem!!! De er vidunderlige å løpe med! De sitter knallgodt på foten min, har litt høyere hælkappe enn mange andre sko (sa mannen i butikken) og det liker jeg godt og det føltes nesten som å løpe på luftputer!

Kan nesten ikke vente til neste løpetur! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.