Det kommer jo helt an på hvilket karbonivå du ligger på. :) Siden du har skrevet annet som kostholdsfilosofi er det bare du selv som kan svare på det, men jeg hadde ikke tenkt mer på det og spist et par pølser. :)
Det beste er pølser med høyt innhold av kjøtt/fett, men innimellom går det greit med vanlige pølser. Problemet med pølser er alt det andre de inneholder. På Rema 1000 har de pølser der innholdet er nøye beskrevet utenpå. Der har de også pølser med høyere kjøttinnhold.
Det er bare rundt 7 gram karbo pr pølse så skal vel ikke ha noe å si om jeg tar 2 stk, det er bursdagen til svigermor så kan liksom ikke begynne ta med meg pølser selv
Det har sikkert ikke noe å si for hverken din kropp eller helse å spise to pølser. Du kan velge å spise sunnere pølser, men du kunne også valgt å spise pølse med brød. Så det går nok bra. Kan jeg spørre om du er den samme som gikk under navnet musikkjenta før?
Jeg spiser også pølser :) Har jeg mulighet (om vi f.eks. skal ta med egne til grilling) kjøper jeg pølser med mer kjøtt/fett (slenger meg på anbefalingen om jacobs utvalgte), men ellers spiser jeg dem som blir servert. Det har ikke hatt noen konsekvenser for min vekt iallefall :)
Samme her! Til hjemmebruk kjøper jeg pølser med lite karbo, men hos andre spiser jeg det som blir servert men dropper brød. Tar heller litt salat til om det finnes. Noen få gram karbo ekstra en skjelden gang gjør faktisk ikke noen merkbar skade...
Alt med måte er vel løsningen.
Jeg stresser ikke med mat når jeg er på besøk, men jeg overspiser heller ikke når jeg vet maten inneholder litt mer karbo enn man skulle ønske :)
Ta deg en pølse, og en god porsjon salat med god samvittighet.
Vi lever bare en gang, ikke begrens deg så mye at hverdagsgleden må lide.
men det jeg synes er litt rart er at det stod på bruksanvisningen at jeg skulle ta kontakt med lege om den ble moderat eller mørkere, men er vel bra om en kommer i ketose vel? ihvertfall slik jeg har forstått det
Hvis stixen er veldig mørk, prøv å drikk mer vann :D Funka hos meg :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.