< Tilbake til oversikten

Håper noen svarer, er pølser fy?

engeljenta30 sa for siden:

Heia, har drevet og lest litt nå i forhold til pølser, noen mener det går greit, andre ikke, altså i forhold til lavkarbo.

Jeg skal i bursdag til svigermor i morgen og hun skal servere pølse i brød, skal ikke spise brødet da.

men går det liksom greit å spise 2 pølser?

håper noen orker svare:)

TrillTrall sa for siden:

Det kommer jo helt an på hvilket karbonivå du ligger på. :) Siden du har skrevet annet som kostholdsfilosofi er det bare du selv som kan svare på det, men jeg hadde ikke tenkt mer på det og spist et par pølser. :)

får ikke fjernet annet dessverre, det er jo uansett bare 7 gram karbo i en pølse så da går det nok bra med 2, jeg skal følge lavkarbo

nellie sa for siden:

Hverken på lavkarbo, middelskarbo eller høykarbo er vanlige pølser noe særlig optimalt. Det finnes pølser med større andel kjøtt, som er litt bedre.

Men det skjer ingenting om du spiser to wienerpølser i morgen. Bare til å spise som normalt før og etter.

vet ikke om det er wienerpølser eller vanlig grillpølser, huff blir litt frustrert nå

Hamster59 sa for siden:

Det beste er pølser med høyt innhold av kjøtt/fett, men innimellom går det greit med vanlige pølser. Problemet med pølser er alt det andre de inneholder. På Rema 1000 har de pølser der innholdet er nøye beskrevet utenpå. Der har de også pølser med høyere kjøttinnhold.

Therese_M sa for siden:

Så lenge det er skikkelige pølser, dvs. pølser uten melk, gluten, potetmel og soya så er det ikke noe stress :)

Pølser fra Jacobs Utvalgte kan jeg med håndet på hjertet anbefale! Gode pølser med masse smak, og uten tull.

Det er bare rundt 7 gram karbo pr pølse så skal vel ikke ha noe å si om jeg tar 2 stk, det er bursdagen til svigermor så kan liksom ikke begynne ta med meg pølser selv

Vibeke-67 sa for siden:

Det har sikkert ikke noe å si for hverken din kropp eller helse å spise to pølser. Du kan velge å spise sunnere pølser, men du kunne også valgt å spise pølse med brød. Så det går nok bra. Kan jeg spørre om du er den samme som gikk under navnet musikkjenta før?

Yonah sa for siden:

Jeg spiser vanlige pølser når jeg blir invitert på pølsemiddag. Null dårlig samvittighet for det. Aldri ødelagt noe for meg, og jeg spiser strikt.

Camomilla sa for siden:

Jeg spiser også pølser :) Har jeg mulighet (om vi f.eks. skal ta med egne til grilling) kjøper jeg pølser med mer kjøtt/fett (slenger meg på anbefalingen om jacobs utvalgte), men ellers spiser jeg dem som blir servert. Det har ikke hatt noen konsekvenser for min vekt iallefall :)

index sa for siden:

Samme her! Til hjemmebruk kjøper jeg pølser med lite karbo, men hos andre spiser jeg det som blir servert men dropper brød. Tar heller litt salat til om det finnes. Noen få gram karbo ekstra en skjelden gang gjør faktisk ikke noen merkbar skade...

Jean1986 sa for siden:

Jeg spiser pølser, men det er skikkelige pølser fra den lokale kjøttbutikken. Mange forskjellige pølser uten potetmel;)

Veronicakar sa for siden:

Alt med måte er vel løsningen.
Jeg stresser ikke med mat når jeg er på besøk, men jeg overspiser heller ikke når jeg vet maten inneholder litt mer karbo enn man skulle ønske :)
Ta deg en pølse, og en god porsjon salat med god samvittighet.
Vi lever bare en gang, ikke begrens deg så mye at hverdagsgleden må lide.

jeg tok 3 pølser, var dessverre ikke noe salat der, bare brød og lompe.

men en ting, jeg startet i går og jeg er allerede i ketose, er det virkelig mulig? det var altså den moderate fargen

nellie sa for siden:

Ja, det er mulig. Jeg får utslag på stick samme dagen som jeg starter.

men det jeg synes er litt rart er at det stod på bruksanvisningen at jeg skulle ta kontakt med lege om den ble moderat eller mørkere, men er vel bra om en kommer i ketose vel? ihvertfall slik jeg har forstått det

misslinda sa for siden:

Hvis stixen er veldig mørk, prøv å drikk mer vann :D Funka hos meg :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.