Hei,
Hvordan klarer dere å overleve uten brød?
Jeg er ny på Atkins, og i induksjonsfasen nå. Jeg har ikke smakt en brødskive på 2 uker og jeg holder på å bli gal. Både mann og barn spiser brød, og jeg smører maten til de små flere ganger daglig. ALDRI før har brød luktet så godt. :eek:
Jeg liker veldig godt Ingers lavkarbobrød, men jeg skal jo ikke ha det nå.
Jeg er redd for at suget etter brød vil resultere i at jeg sprekker denne gangen. Og jeg er IKKE motivert for å gi meg. :cool:
Det gir seg!
Jeg var gal etter pasta og nudler, men nå har jeg ingen problemer med å se for meg resten av livet. uten pasta.
Bedre enn å sprekke er å bake seg et lavkarbo brød. Det skader ikke med to skiver nå og da, så om det kan hjelpe deg, så bak et brød og frys ned i skiver.
Trøst deg med at lysten på brød gir seg! Jeg står også å smør brød hver dag, og noen ganger er det nesten så jeg brekker meg på morgenen fordi jeg syns det lukter så ekkelt! Syns nesten det r en mugglukt, selv i ferskt brød. Er på 6.uke nå, etter en sprekk adkomst varte et halvt år, og nå har lysten på sukker og brød gitt seg helt. Fremdeles lyst på potetgull da, men det gir seg det også.
Mulig jeg husker feil nå, men mener at det er ganske mye karbs i Ingers brød i forhold til det fra Norgesbakeriet? Dette kan kjøpes på Rimi og Ica hvertfall. Og apropos "planlegge sprekk".... Er jo bedre å sprekke på ett par skiver lavkarbobrød enn å risikere å gi opp hele livsstilen :)
Savnet brød/pasta/poteter jeg også i begynnelsen, men det bliiir bedre asså..... jeg loooover.
Tusen takk folkens.
Jeg skal klare det. Det er jeg helt sikker på, men det er bare så mye som frister.
og så er det all oppvasken etter hvert et måltid.. :-P
Jeg syns ikke du skal begynne med å lage erstatninger i begynnelsen. Spis grønnsaker istedenfor brød. Vær kreativ. F.eks. så brukte jeg stekte skiver av Aubergine under burger og egg.. De fleste erstatninger innholder ingredisenser man skal være forsiktig med i induksjonsfasen.
Når du har forstått at det går an kan du jo prøve å lage erstatninger hvis du vil. Jeg ville bakt Karins brød istedenfor å bruke Ingers.
Her må man snu opp ned på inngrodde vaner og forestillinger. Vi er lært opp til å spise tykke brødskiver med litt pålegg. Snakka med noen om det idag, og ei sa at man må "tenke dansk"; høye smørbrød med ei tynn flis av ei skive. Jeg liker når det er koldtbord og jeg kan fråtse i pålegg, da kan brødet godt ligge for min del, eller jeg spiser pålegg med litt brød til.
Prøvde meg på ei brødskive etter det første året på lavkarbo, og det var en skikkelig nedtur! Som å tygge på en svamp jo! Og ikke smakte det noe videre heller. Nei, takke meg til kjøtt, egg og grønnsaker....
Når jeg gikk på LCHF sist savnet jeg noe å ha hardkokte egg på. Synes oopsies var lurt, kjempegodt med smør og hardkokte egg. Du finner oppskrift på fourmet her. Ingridense er kun egg og Philadelfiaost om jeg husker riktig. Kan også brukes som bløtkakebunn og pizzabunn....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.