Fullmåne sa for siden:
...
Fullmåne sa for siden:
...
Nektarin sa for siden:
Men ønsker du å fortsette å være i ketose da?
De fleste kan øke på karbmengden når de har kommet til vekta de ønsker å holde, noen spiser 100-150 karber om dagen uten problem. Hvis du ønsker å prøve ut mer karber så er det lov det. Lurt å prøve litt og litt for å se hvor balansepunktet ditt er her.
1 kg opp og ned er helt normalt, og noe som skjer for alle :) det regnes som å holde vekta når man hopper like mye opp og ned. ;)
krokodillen sa for siden:
Droppe å ha atkinsbarer i hus, og sørge for å ha noe relativt sunt tilgjengelig? Jeg pleier å spise bringebær med fløte eller liknende dersom jeg trenger noe slikt på kvelden. Ellers spiser jeg moderat lavkarbo (gulrøtter og liknende er lov; mens hvetemel, pasta, ris aldri blir kjøpt inn). Det går helt fint, vekta er jevn, jeg gikk ned noen kg i sommer (til 57, er 167 cm som deg), men har lenge vært rundt 59-60.
Fullmåne sa for siden:
...
Pearl sa for siden:
Bringebæris har reddet meg mange ganger. Det er mange varianter på oppskriften her inne. De to variantene mine er:
pisk egg til eggedosis
ha oppi frosne bringebær og pisk videre til du får iskrem
kunstig søtning
pisk kremfløte
ha oppi frosne bringebær og pisk videre til du får iskrem
kunstig søtning
Moogie sa for siden:
Det lureste er å droppe de barene/ikke ha dem i hus, men heller lage noe godt selv som du har tilgjengelig. Jeg bruker å lage masse gode konfekt og barer som er helt trygge på ketogent kosthold. Så koser jeg meg med. Dem når jeg vil ha noe godt. Er du gad i sjokolade så vil cocosa konfekt være perfekt! Ca 50/50 med smeltet 86% sjokolade og kokosolje. Bland godt, litt søtning, tøm i konfektformene og frys. Kan ha en bringebær i hver eller litt hakka nøtter osv. Lekk litt med f.eks tørmelk pulver oppi og/eller en ss nøttesmør(jeg bruker gjeitemelk og smør av makademianøtter eller mandelsmør). Lag bounty konfekt eller barer. Det ligger oppskrift på dem her på forumet. Bak noen gode muffins med f.eks bringebær eller blåbær oppi. Lag noen ostekake muffins eller bak kjeks osv osv osv :) bare fantasien som begrenser på alle godisene du kan lage deg og ha på lur :) jeg bruker å lage sjokolademousse med avokado og vaniljekrem til som er supergodt! Og kan til og med nytes til frokost :) Meningen er selvsagt ikke overdrive men ha noe trygt og godt tilgjengelig ;) og bruk en type søtningsmiddel som ikke gir deg trøbbel i magen selvsagt .;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.