jak1 sa for siden:
Hei.
Jeg har noen problemer jeg vil gjerne ha svar på.
Jeg er plaget med tungpust. Spesielt etter anstrengelser. Da er det en slags hvesende lyd, som om lungene henger på etterskudd om du skjønner. Jeg er ferdig med å trekke pusten, eller puste ut, så kommer det likevel liksom en liten del luft etterpå med hvesing.
Kan våkne på morgenen også uten tungpust, og etter å ha stått opp, dusjet, så begynner tungpusten når jeg har "kommet i gang" litt. Også tilfeller med veldig hjertebank, og følelse av å besvime når dette står på. Opplevd flere ganger.
Sitter jeg stille og jobber foran PC, og røyker endel, svetter jeg veldig under armer , under ben og inne i håndflater. Dette kan også oppstå i andre situasjoner med hjertebanken. Konstant litt ør. Trykk over brystkassen.
Tatt hvile EKG, og ultralyd av hjertet hos hjertespes. Der var det bare noen ekstraslag og en inkomplett høyre grenblokk. Har også tatt calciumscore test med resultat null.
Setter inn symptomene mine på google på nett, og ser at alle symptomer er slående like hjertesvikt, foruten hevelser i bena. Har også en plagsom tendens til ekstremt fort opphopning av melkesyre i armer og ben, og kraftløshet i disse. (nok å gå trapper, eller skru inn skruer i veggen)Er også konstant trett og uopplagt, energiløs. Hatt det slik i lengre perioder. Lav blodtrykk, ved 24 tm viste det helt ned i 80/44 på ene måling, men lege mente det ikke var noe å snakke om. Høyeste var 120/87.
Blodprøver har vist høy homocystein (20) og litt lav B12 (200), og B-hemoglobin var 17,1. Det jeg lurer på da, er om ikke den forhøyede blodprosenten reflekterer hjertetrøbbel? Den produserer vel mer røde blodlegemer for å kompensere at hjerte/lunger ikke fungerer som det skal?
Noen med peiling her?