hei!
Må ned 15 kg på 10 måneder for å forebygge komplikasjoner i svangerskap. Endte dramatisk sist. Avtalt med gynekolog som anbefaler lavkarbo. Men hvilken retning? Hvor mange karber? Hvor skal man starte? Har lest endel men føler jeg går meg vill.
Fakta om meg: 30 år. BMI 32. Sukkeravhengig. Mange mislykkede slankeforsøk tidligere-Grete Roede (riskaker som snacks..). Fysen på kveldene og etter måltider. Kan mye om mat og kroppen. Har et ønske om å spise mer ren mat, "steinalder". Usikker på om jeg noen sinne vil klare dette.
Vil helst ikke i ketose, syns det lukter ubehagelig. Om noen har tid til å hjelpe meg, blir jeg veldig takknemlig. :o
Du må bare prøve deg frem og se hva som fungerer for deg. Noen går ned med moderat karboinntakk, andre må begrense til under 20 gr per dag osv. Veldig varierende. Det vil også være varierende for hvordan du trives med 20-50-100 gram karbo pr dag. Bare finn ut av hva som fungerer for deg :) For min del så fungerer ketogent kost best for da slipper jeg søttsuget og sult. Jeg opplevde det veldig vanskelig for kroppen å forholde seg til noe smartkarbo ala Lindberg for de blei kroppen min på en måte forvirret: forbrenne karbene eller fett som energi? Men for mange så funker det jo bra, så igjen :) finn ut av hva som funker for deg.
Forbrenner kroppen fett vil du jo gå i ketose, spørsmål bare i hvor stor grad ;) Den lukta trenger du ikke å beskymra deg over for den går over etter bare noen dager/uker, så snart kroppen din venner seg til og blir flink på bruke ketoner som energi.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.