< Tilbake til oversikten

Hetetokter og svette

MeZie sa for siden:

Nå starter jeg på andre runde med lavkarbo. Prøvde ketolyse for noen år siden og gikk ned masse, men ble etterhvert slapp når jeg skulle over på "vanlig" lavkarbo og gikk dermed opp en del igjen.

Denne gangen merker jeg at kroppen får noen bivirkninger jeg ikke kan huske jeg hadde sist.. Blant annet har jeg noen fryktelige hetetokter. Jeg kan våkne opp midt på natta og være gjennomvåt av svette og bli kokvarm av å bare gå opp trappa. Det skal ingenting til før svetten pimpler ut av panna på meg! Det begynner å bli en smule plagsomt :confused:

Så det jeg lurer på er:
Er dette en vanlig bivirkning på lavkarbo? Flere som har hatt det sånn og noen som vet noe som hjelper?

Nicpins sa for siden:

Øøhh...er du kvinne? Og eventuelt hvilken alder? Syntes det hørtes mistenkelig kjent ut ja, men ikke i forb. med lavkarbo.. ;)

MeZie sa for siden:

Hehe.. Ja, er kvinne.. men er forhåpentligvis ikke det du tenker på som er skylden her :) Er bare 26, så syns i tilfelle det hadde vært litt tidlig :p

Kitt sa for siden:

Mange som opplever å bli varm og svett på ketogen kost når fettforbrenningen kommer skikkelig i gang!
Roer seg litt etter som kroppen blir vant til den typen forbrenning! :)

Newstart sa for siden:

Har det akkurat på samme måten. Men det bedrer seg etterhvert. Hos meg så forverrer det seg med kaffe....:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.