< Tilbake til oversikten

Kviser/noe som ligner

Jaudaa sa for siden:

Hei,
Etter at jeg begynte på dette nye kostholdet, steinalderkost. Så har det smått begynt å komme noen små prikker/kviselignende prikker noen plasser rundt på kroppen.
Så fremkaller sunt kosthold urenheter i huden? :O

Det er nesten ingenting, men det er mer en jeg har hatt siste 10 årene.

nellie sa for siden:

Du spiser vel ikke noe særlig med meieriprodukter, du?

smgj sa for siden:

Hvor lenge siden er det du la om? Det er ikke uvanlig at hormonspeilet endres en del ved omlegging til lavkarbo-dietter. Det kan vare ganske lenge.

Meieriproduker som Nellie sier, gir også mange kviser - så om du spiser mer enn før kan dette være en årsak.

En annen mulighet kan være at du spiser mer av noe du ikke tåler så godt.

Et tips - som har iallfall i tider hjulpet meg, er omega3 (om du ikke får mye av det i kosten). Jeg vet ikke hvorfor, men det virker normaliserende på huden min. Kanskje det gjelder deg også?

Photobscura sa for siden:

Jeg har opplevd at den første tida i ketose reagerer jeg på syntetisk stoff rett mot huden på en måte som ligner det du beskriver, men det har gått over etter en tid.

Jaudaa sa for siden:

I denne challengen jeg har holdt på med, ferdig i går, dvs 31 dager nå. Har ikke hatt noe meieriprodukter. Verken melk, fløte e.l

Men de har gått fort over, so kan være tilfeldig. Har aldri vært plaget av det, og det gikk fort over denne gangen også :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.