Tetra sa for siden:
Hadde dere gjestegaver? Evt hva?
Om du ikke er gift eller forlovet men har åpnet denne posten allikevel, har du noen ideer og tips? :)
Tetra sa for siden:
Hadde dere gjestegaver? Evt hva?
Om du ikke er gift eller forlovet men har åpnet denne posten allikevel, har du noen ideer og tips? :)
vaskeklut sa for siden:
Jeg har vært i flere bryllup, men aldri i et hvor det har vært gjestegaver.. :) Det nærmeste har vel vært vinglass som har vært dekorert med glassmaling f.eks og brukt som både drikkeglass og navne"lapp"... :)
Kitt sa for siden:
Hadde ikke gjestegaver og ikke fått det noe sted heller.
glitter80 sa for siden:
Nope . Vi hadde ikke gjestegaver . Har ikke mottatt heller.
Vi tar med oss bordkortet når vi drar. Det har somregel bruden lagt litt arbeid og innsats i:)
synsegulla sa for siden:
Aldri fått og ikke vil jeg ha heller. Men i et bryllup jeg var i, var det satt frem ei stor korg på toalettet med nødvendigheter som sikkerhetsnåler, kondomer, strømpebukser, bind, våtservietter, kam, hårspray osv i. Det var ganske artig ;)
Kafferosa sa for siden:
Nei det har jeg ikke hørt om engang. Og jeg tenker straks at det skal vel ikke bli slik at gjestene også skal ha gaver. Er det ikke nok styr slik det er?
TrillTrall sa for siden:
Er dette nok en amerikansk ting som handelsstanden vil påprakke oss? Har aldri hørt om gjestegaver (med unntak av godteposer i barneselskap) og synes det er helt på trynet. Bryllup er da dyrt nok om man ikke skal gi gaver til en drøss med gjester i tillegg.
Wowo sa for siden:
Jeg har vært gift i snart 29 år og den gangen hadde jeg ikke hørt om gaver til gjestene (heldigvis). Vi hadde et meget enkelt bryllup hvor gjestene bare var bedt til kaffe og kaker. Det meste laget vi selv. Mannen min kjøpte en dress og jeg brukte bunaden min. Tror det kostet oss ca kr 3.000,- tilsammen.
Når sønnen min giftet seg for et par år siden hadde de gjestegaver. Svigerdatteren min kjøpte små gaveposer i organza og puttet tre konfektbiter i hver. Jeg tror hun kjøpte sjokoladen i Sverige. Det ble nok ikke så dyrt og det var forsåvidt koselig med noen biter konfekt, men jeg tror det er viktig at man våger å gjøre det man synes er best selv.
Bønna200 sa for siden:
Vi hadde ikke gjestegaver og ikke har jeg fått det i selv det mest påkostede bryllup heller.
vaskeklut sa for siden:
Jeg må helt ærlig si at jeg ikke skjønner hvorfor gjestene skal få gaver heller jeg, da :o De får jo mat og drikke og kaffe og kaker. Og så er det vel brudeparet som skal feires, ikke gjestene...? :o
Bønna200 sa for siden:
Helt enig med kluten. :)
TrillTrall sa for siden:
Enig, men tre konfektbiter hadde jeg alltids klart å presse i meg. ;) Det var jo litt koselig da - jeg så for meg noe dyrere og annet enn det. :)
senorita sa for siden:
Jeg skal gifte meg og syns det er koselig med noe som ligger på bordet.. vet ikke hva jeg skal ha der ennå,men har kjøpt slike små organzaposer, blir sikkert noe småtteri oppi der, ikke "gaver" da men, ja.. litt bordpynt/snop :D Så er kanskje jeg rar,men dette har jeg fått og syns nå det var litt koselig jeg da!
www.bryllupsbutikken.no/shopserver/index.aspx?type=Product&Lang=norway&PId=1110600 feks :)
skal ha dem i matchende farge til blomster og annen pynt.. :) JA jeg liker dill :D
TrillTrall sa for siden:
Jeg innrømmer at jeg så for meg noe helt annet og dyrere. :) En liten pose med noen konfektbiter (jeg antar det ikke er en eske Sfinx som er delt opp) er jo koselig. :)
Tetra sa for siden:
Men måtte forhøre meg om ideer her. At et bryllup er dyrt nok som det er er det ikke tvil om, men i mitt tilfellet er bruden glad i å gi bort små oppmerksomheter så hun VIL ha en liten gave-ekse til hver som bordkort. Og da skal jeg som forlover jo hjelpe henne med det så klart! ;)
Å kjøpe noe som ingen trenger er ikke planen, bare en koselig liten oppmerksomhet.
Vi har kjøpt små lekre gave-esker som også kan brukes som bordkort. Har så langt også bestillt små sjokolader innpakket i hjertepapir og innpakket tannpirker til å legge oppi. Og vi syns det holder med det.
Men å høre her etter inspirasjon skader ikke tenkte jeg. ;)
Tetra sa for siden:
Ja, det er enda en amerikansk greie som vi hermer etter. Dog denne synes jeg er ganske ålreit!
At et bryllup er dyrt nok som det er er det ikke tvil om, men i mitt tilfellet er bruden glad i å gi bort små oppmerksomheter så hun VIL ha en liten gave-ekse til hver som bordkort. Og da skal jeg som forlover jo hjelpe henne med det så klart! ;)
Å kjøpe noe som ingen trenger er ikke planen, bare en koselig liten oppmerksomhet.
Vi har kjøpt små lekre gave-esker som også kan brukes som bordkort. Har så langt også bestillt små sjokolader innpakket i hjertepapir og innpakket tannpirker til å legge oppi. Og vi syns det holder med det. Både innhold i esken og selve esken er i matchende farger til resten av pynten btw! :)
Men å høre her etter inspirasjon/andre ideer skadet ikke tenkte jeg. ;)
misslinda sa for siden:
Jeg skal nå ha litt snop til gjestene når jeg gifter meg.
Kan tenke meg noe sånt som dette: www.mymms.com/weddings/Default.aspx
Blir jo en liten gjestegave, men ikke noe voldsomt :D Litt koselig ;)
:_plystre::_plystre:Må bare vente til mannen frir nå, så er de bestilt :love::love:
smgj sa for siden:
Jeg var i et meksikansk bryllup hvor "gjestegaven" var et lite såpebobleglass og et juletreornament - såpeboblene brukte vi selvfølgelig i stedet for ris. :D
Jeg har ikke helt sansen, men om det er noe som "brukes/spises" er det ok...
Kanutten sa for siden:
Prøvde å bestille slike, men de leverer kun til usa og canada...
senorita sa for siden:
Jeg fikk m&ms med bilde av brud og brudgom på sist jeg var i bryllup.. søtt men.. det er ganske dyrt har jeg hørt.
TrillTrall sa for siden:
[HTML][/HTML]
Jeg fikk m&ms med bilde av brud og brudgom på sist jeg var i bryllup.. søtt men.. det er ganske dyrt har jeg hørt.
m&ms med bilde av brudeparet!? Er det ikke litt ekkelt å spise brudeparet? ;)
senorita sa for siden:
Haha, nei du, de smakte akkurat likedan haha ;) jeg så ikke at det var dem før bruden sa det så.. Hun brukte 10 000 på "gaver" til gjestene i småtteri og dill dall, og ingen la merke til det omtrent så.. tror nok en ikke trenger legge FOR mye i dette nei ;) Jeg har organzaposer som sagt og så blir det noe småtteri nedi dem og thats it tenker jeg :) De får da en 3-retter pluss kake og fri bar og overnatting så syns igrunn det holder :P
TrillTrall sa for siden:
En sånn liten pose med noen konfektbiter (eller noe sånt) i holder da i lange baner. Å lage egne sukkertøy/sjokolader med bilder av brudeparet er... tja... Litt bridezilla?
senorita sa for siden:
Spesielt når prisen er flere tusen kroner for bittelitt!! Ja det er ikke noe jeg gidder bruke pengene mine på :P
Dietta sa for siden:
Vi hadde ikke noen gjestegaver da vi giftet oss for 22 år siden - men mye har sikkert forandret seg siden det.
I et par bryllup ha vi fått morsomme, hjemmelagde bodrkort som gjestene fikk med seg hjem. Fx hadde et brudapar plukket stein i fjæra og limt på forskjellige ting som sa noe om gjesten. Gubben fikk en liten veteranbil og jeg fikk en miniflaske med pepsi-max !! :eek:
Da vi hadde konfirmasjon i fjor, heklet jeg serviettringer (små blomster med blader), og mange av gjestene spurte om de kunne få ta de med hjem. Det fikk de selvfølgelig lov til ;)
Tetra sa for siden:
ÅÅÅÅ milde måne!!! 10tusen på gjestegave som itillegg ingen la merke til?! WOW! jeg og bruden tenker å holde oss til et par tre hundre TOTALT.
Har funnet flotte gaveesker på ebay og hjertesjokolade på ebay til ca 250kr totalt. Enkelt, fint, billig og koselig.
Har googlet å sett noen har gitt bort vinglass til ALLE med navnet på bryllupsparet og dato. men gurimalle det er da totalt unødvendig for alle å ha med seg hjem, altså bortkasta penger! :P
Nei, skal man gi bort gjestegave skal man kunne spise det opp mener jeg! ;)
Eller evt om man får samler gavekort fra danskebåten,tusenfryd, liseberg osv osv årene før så man kan gi til alle. Ikke noe dilldall folk putter i en skuff for å samle støv og aldri kommer til å bruke...
TrillTrall sa for siden:
:eek: Det var da ikke måte på hvor mye man innbilder seg at andre er interesserte i en selv... Det burde holde med at brudeparet selv har glass med navn og dato. Jeg hadde i alle fall vært svært lite interessert i å sitte flere år etterpå og drikke av glass med navn og dato til et vennepar...
vaskeklut sa for siden:
Haha, jeg hadde nok tatt det med meg, og så putta det i en gjenvinningskonteiner :rolleyes:
TrillTrall sa for siden:
hahahaha Eller gitt det til Fretex. ;)
Lava sa for siden:
Nei huff! Hvorfor skal gjestene få gaver?
Bordkort pleier være nok, om de må ha noe med hjem.. de får tross alt dyre takkekort også.
Datter giftet seg for 3 år siden, og det fineste (utenom dem da) var en video/stillbilde de viste for alle, om fra de møttes, var små osv, satt og tørket tårer hele tiden.
Ikke bruk masse penger på noe folk flest ikke bryr seg om!!
nellie sa for siden:
I søskenbarnet mitt sitt bryllup fikk vi småposer med konfekt.:) Kjekt det.
misslinda sa for siden:
Jeg har da familie i både USA og Canada, så slike skal jeg ha ;) Men vil ikke ha bilde på. Kun navnene og noe hjerte dill dall.. Vi får se når den tid kommer.
Jeg har og vært i bryllupp der alle fikk en liten såpeboble ting forma som en brudekake(billig på ebay) og småposer med konfekt.. Kjempekoselig :D
TrillTrall sa for siden:
Jeg vil anbefale å ha spiselige gaver om man skal noe slikt, jeg tror ikke det er mange (bortsett fra en selv og foreldre) som er interesserte i å ha skapet fullt av småting fra andres bryllup...
Carisma sa for siden:
som sikkert uansett er skilt igjen få år etter... :rolleyes:
vaskeklut sa for siden:
Det der var fryktelig surmaga og unødvendig å spytte ut av seg.
Carisma sa for siden:
Skilsmisseraten er på 50% så sjansen er jo relativt stor. :rolleyes:
TrillTrall sa for siden:
Uansett var det ikke noe hyggelig sagt av deg og helt unødvendig å slenge utav seg. Man MÅ ikke si alt man tenker. Det er noe som heter folkeskikk også.
nellie sa for siden:
Som jeg har klart å lære treåringen min!:D
Carisma sa for siden:
Oh believe me, jeg sier langt fra alt jeg tenker! Men jeg ante ikke at folk var så innmari hårsåre på sånt... Er vant til å både høre og si slike ting uten at noen leer et øyelokk.
vaskeklut sa for siden:
slettet.
Gerd sa for siden:
Hold dere til trådtemaet!
Og slett egne innlegg som ikke har med trådtemaet å gjøre.
Gerd
Moderator.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.