Hope sa for siden:
Noen som vet hva slags mel jeg kan jevne den med? Går det an å bruke soyamel eller blir det for mye smak?
Hope sa for siden:
Noen som vet hva slags mel jeg kan jevne den med? Går det an å bruke soyamel eller blir det for mye smak?
Muskat sa for siden:
Grunnen til at mel fungerer som jevning er at det har stivelse. Stivelse er karbohydrater! Fy fy fy! Derfor fungerer ikke soyamel som jevning. Det vil nok også sette en veldig uvant smak på suppen.
Jeg bare holder meg unna fruktsupper og slikt som skal jevnes, men her ville jeg gjort to ting. A) laget en tradisjonell porsjon til familien. B) eksperimentert til meg selv med gelatin og kunstig søtning.
Muskat
Hope sa for siden:
Det burde jeg ha tenkt på:p hehe..
får se hva jeg finner ut av, men er ikke gelatin stivelse det også? uten karbohydrater kanskje??
Muskat sa for siden:
Gelatin er et helt annen substans. Det er laget av kokt bein! Derfor: server aldri gele eller gelatin til en vegetarianer.
Du ser også at det oppfører seg motsatt av stivelse. Mel blr tykkere og stivner når det blir varmt, gelatin blir rennende når det blir varmt.
Muskat
Albertine sa for siden:
Har ikke Atkins en sånn jevneting laget av bønner?
Nille sa for siden:
De har denne: ThickenThin Not/Starch Thickener
ThickenThin Not/Starch Thickener
Serving Size: 1 teaspoon
Total Servings: 85
Net Carbs: 0 grams
Qty. Per Product: 8-oz.
Amount Per Serving:
Calories: 7
Calories from fat: 0
Jeg har brukt den et par ganger bare.....helt OK. Samme effekt som maismel !
Ingredients:
Vegetable gums (acacia, guar, carob, xanthan).
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.