glitter80 sa for siden:
Jeg har knekkebrød i ovnen. I oppskriften står det 1 ss fiberhusk. Hva er det og gjør det noe om jeg kutter det ut? Må si jeg er spent på resultatet:-)
glitter80 sa for siden:
Jeg har knekkebrød i ovnen. I oppskriften står det 1 ss fiberhusk. Hva er det og gjør det noe om jeg kutter det ut? Må si jeg er spent på resultatet:-)
Kitt sa for siden:
Fiberhusk er en glutenfri fiberblanding. Dette er vannoppløselige fiber fra en plante som heter Psyllium Husk. Brukes til baking for å gjøre deigen fyldigere, mer fiberrikt og holdbart.
Fås kjøpt i vellassorterte butikker, ofte i seksjon for helsekost eller glutenfrie varer og på helsekostbutikker. Jeg hamstrer når jeg er på harrytur til Sverige da det er mye billigere der.
glitter80 sa for siden:
Takk for svar:) knekkebrøda ble kjempegod . Og det uten fiberhusk:) Skal hamstre fiberhusk neste gang jeg er i byen. Kjekt å ha tenker jeg:)
Kafferosa sa for siden:
Trenger kanskje ikke hamstre akkurat :) man bruker jo ikke store mengdene av dette. Jeg pleier å fylle over på et syltetøyglass og det rekker på månedsvis enda jeg bruker fiberhusk temmelig ofte.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.