Jeg er midt i første uka på Atkins, kan jeg spise dette baconet selv om det inneholder maltodekstrin? Det står jo at det er null karbo, så det er kanskje ubetydelige mengder? For maltodekstrin er karbohydrater, er det ikke?
Ja, maltodekstrin er karbohydrat, men her ser det ut til at de har brukt veldig lite. Så vidt jeg husker sier reglene at man kan angi 0% karbohydrater når det er under 1%. Jeg ville tatt sjansen, men kjøpt et renere bacon neste gang.
Okei, takker :)
Men er det noen som vet om det egentlig har noe å si at det er et gram karbo eller to i baconet hvis jeg uansett teller alle karbene jeg får i meg, og ikke overstiger 20 gram pr dag?
Poenget er at de 20 SKAL brukes til grønnsaker, og ikke være salderingspost for tilfeldig sukker. Spis heller 22 gram karbo (og 20 fra grønnsaker) de dagene ... :) (Grønnsaker inneholder næringsstoffer - som i vitaminer og mineraler kroppen trenger - i motsetning til sukker, som bare er smak og kalorier.)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.