< Tilbake til oversikten

Knekkebrød, anbefalinger

LillemyDesign sa for siden:

Er det noen som kan annbefale hjemmelaga knekkebrød med liiite karbo?
Tenkte jeg skulle bake i dag, men er såååå mange oppskrifter å velge mellom.
Og jeg har ikke fiberhusk ;)

Tusen takk på forskudd :)

LillemyDesign sa for siden:

Nei jeg har ikke det ;) Men nå er det så seint at jeg får handle det i mårra ;)

Yonah sa for siden:

Bare å bruke et par egg i stedet,og mindre vann. Svigermor har laget nannahs knekkebrød slik i to år.

langaard sa for siden:

Hvorfor skal man lage brøderstatninger, erstatninger for ditt og datt, lever vi veldig fint uten ;)

nellie sa for siden:

Fordi at man har lyst!:D

Lillemy71 sa for siden:

Stemmer det og for det at enkelte erstatninger gjør det enklere å la vær å skeie ut med "ulovligheter"..... :D

Yonah sa for siden:

Selvsagt lever vi fint uten. Men for noen er det både en grei start å bytte vanlig brød med frøknekkebrød. Eller det kan gjøre en del situasjoner litt lettere å takle. Jeg for eksempel har med et par knekkebrød på søndager når vi har kveldsmat etter gudstjeneste, eller når jeg var på 16 dagers villmarkstur uten mulighet for å proviantere. Har du prøvd det siste der, så skjønner du nok at det ikke alltid er så praktisk å bære med seg for mange egg(plastkartong er greit, men den veier faktisk litt).
Men det kan være greit å opplyse om at ikke alle kan spise brøderstatninger og gå ned i vekt, da mange opplever slikt som en vektstopper(det blir jo fort mange ekstra karber som ikke kommer fra grønnsaker og de inneholder jo mye energi).

index sa for siden:

Egg for 16 dager?? Jeg tror jeg måtte hatt med en egen tralle bare for eggene!:eek:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.