nellie sa for siden:
Endelig er august her! Måneden for rutiner og nydelig vær!:)
Sett deg et mål og kos deg med veien mot å nå det!
nellie sa for siden:
Endelig er august her! Måneden for rutiner og nydelig vær!:)
Sett deg et mål og kos deg med veien mot å nå det!
nellie sa for siden:
Målet mitt for august er å starte opp løpetrening. Må trene opp forfot-teknikken, for nå løper jeg forfot med venstre fot og en slags merkelig plattfot variant med høyrefoten. Like greit å trene på en god løpeteknikk med en gang.
Målet er å kutte ned tiden på ei løype jeg nå går/jogger på 30 minutter, med fem minutter.
Følger løplabbets fra 0 til maratonprogram.
Også skal jeg trene fullkropp-høyrep styrke 2-3 ganger i uka.
oslomo sa for siden:
Ja, endelig august! Målet mitt for høsten er å bli glad i å løpe. Har tidligere hatt perioder på et par uker der jeg har vært svært aktiv og løpt et par ganger i uken. Det har alltid dabbet av, men jeg ønsker å gjøre det til noe jeg er glad i og bare MÅ gjøre! I tillegg vil jeg blir sterkere i rygg/mage. Nå skal treningshøsten starte for fullt, dere!
nellie sa for siden:
Dagens:
LillemyDesign sa for siden:
Slenger meg på den jeg også da ;)
Siden jeg akkurat har begynt på lavkarbo så kommer jeg til å ta det litt roliger med vekt treninga til kroppen har vendt seg til det. I kveld er det rockering trening, må bare få lagt mannen først.. Haha..
Lillemy71 sa for siden:
Ha ha ha, gjør akkurat det samme bare omvendt :D
Mitt mål er å finne igjen treningsgleden denne måneden og da blir det tung styrke, fullkropp og løping, evt løp/gå i ulendt terreng. Har detti helt utav det og må bare komme igang igjen. Har allikevel gått litt ned i vekt/str siste halvåret, men merker nå at rygg/nakke begynner å streike igjen.
Så nå må jeg få rompa ut av soffaen...... :p
nellie sa for siden:
Det verste er jo at det ikke er vanskelig å løpe ordentlig, hvis man bare konsentrerer på det. Er ikke rart jeg sliter med sånn evig beinhinnebetennelse i høyrebeinet.
Lykke til med å finne treningsgleden. Jeg fikk akutt styrketreningsvegring for en måneds tid siden. Deilig å bare la være i noen uker. Men fikk jo vondt i ryggen da.. Og betennelse i skuldra. Og dvask rumpe.com.
Lillemy71 sa for siden:
Uuuhh ja sæggerompe, me not like, jeg må bare komme i gang igjen så den kommer et par hakk oppover igjen :D
nellie sa for siden:
Bare for å få trena litt. Avsluttet med 500 meter romaskin X 2 og 1000 meter tilslutt.
Prøver å lære meg å like romaskin.:)
kaffedamen sa for siden:
Jeg slenger meg på!
Trening 1. august
12,3 km med bikkja (2 timer).
Lich sa for siden:
Så bra du starter ny tråd Nellie.
Løp en tur i går, 7 km ,fart 6,34 min pr km.
Gikk litt tungt og måtte stoppe og puste et par ganger underveis.
Jaudaa sa for siden:
Trente i går. Skulderpress, ganske missfornøyd med det, det er lenge siden jeg har trent det, og forrige gang klarte jeg 50kg strak press, i går klarte jeg ikke mer enn 44kg. Men håper jeg kommer meg opp igjen ganske raskt. Så trente jeg litt pistolssquats ( et bens knebøy) og noen gobletsquat ( bøy med kettlebell )
kaffedamen sa for siden:
3.august
Sykkel: 4 km (til/fra trimsenteret)
Styrketrening på bein og rygg
4.august (så langt i hvert fall)
4,6 km med bikkja (45 minutter)
TrillTrall sa for siden:
3t 50min i marka i dag! Ble svett og sliten underveis da det etter et par km langs veien er et par km bratte. :) Var deilig vær da, shorts og singlet-vær og vi plukket med oss 1,5 km multer og et par never markjordbær - en del blåbær gikk rett i gapet underveis.
nellie sa for siden:
Tok langturen i dag. Skulle ha puls mellom 60 og 75% + 3-4 stigningsløp, men ble til at jeg klatret et fjell isteden. Pulsen min er det et slit å holde nede. Den vil opp i 80-85, men disse rolige rundene er jo like viktig som de harde øktene, så må bare holde igjen. Jaja.. Ble 85 minutter og gjennomsnittspulsen var 68%, så veldig ille var det ikke.
Lillemy71 sa for siden:
Alt jeg har å si er.....: :rodme::nedfor:
skal sta å trene nå jeg :)
langaard sa for siden:
Har trent styrketrening i hele sommer; har hatt stor fremgang:D}
Her er mi økt i kveld, kopi fra bloggen:
I kveld følte jeg at jeg hadde ei god økt. Jeg spiste kylling i fløtesaus med blomkål og brokoli en time før jeg trente og det tror jeg hjalp veldig. ;) Så her er kveldens økt:
15 min intervall cardio
3x8x11 kg hammercurl
3x8x50 kg tricepspress
3x8x15 kg på hver arm, brystpress på maskine
3x5x65 kg facepulls, hadde kommer et nytt apperat, synes faktisk den var tyngre av en eller annen grunn? :/ Så fikk jeg heller ikke brukt vektplata å støtte foten på så jeg ikke sklir.. Jaja, begynner bare lavere da ;)
3x max planken med 10 kg vekt plate
3x8x30 kg foroverbøyd roing
3x8x10 kg sumosquat
3x8x9 kg tricepspress over hode
3x8 rygghev med 10 kg plate
10 min intervall
På intervall så går jeg på 6 i hastighet og jogger på 9, 1 min på hver.
Så har jeg altid på 1 i stigning pga kneet mitt.
Denne gangen tok jeg 20 min sol før jeg gikk ned å tok siste intervallen :) Nå har jeg tatt en proteinshake.
Onsdag skal jeg på corebar trening, gleder meg!! Evighet siden sist.
index sa for siden:
Det var ikke så rent lite:eek:. Hvordan målte du dem?:D
Her er det full gang igjen etter ferien, med spinning, core, slynge og sirkeltrening. Og gjerne litt Kettlebells iblant. Godt å være i gang igjen...
nellie sa for siden:
Og bein:
Walking lunges 16 kg
Rumensk mark med kettlebell 44 kg
Beinpress 115 kg
Ettbeins glute bridge
Og kardio
30 minutter inkl 8 kortintervaller fra 9 til 13 km/t
TrillTrall sa for siden:
:lol::rodme: Du skulle se oss når vi plukker blåbær! ;)
kaffedamen sa for siden:
5. august
11,5 km med bikkja
4 km på sykkel
Styrketrening på bein og rygg
TrillTrall sa for siden:
Opp og ned bakkene - ble hengende etter Lille Gubben, men han er mye høyere enn meg og har mye lengre bein så jeg skylder glatt på det. :) Godt å røre på seg! Tok 50 min.
langaard sa for siden:
Persa i chins i dag, 9 rep :D
Gekke83 sa for siden:
Igår hadde jeg Legday, og tok den helt ut. Gele i beina i dag.
Tredemølle gå/jogg intervall, sykkel intervall, lårpress 3x10 rep på 110 kilo, tredemølle igjen men med 2kg manualer for å få litt på armene også.
Avsluttet med Yoga for å løse opp litt i melkesyren, samt for å strekke ut.
Idag ble det 3x30sekunders planke og yoga.
Imorgen blir det hardt til verks på overkroppen, samt kondisjon. Og nå har jeg sagt det, så da MÅ jeg gjennomføre også!
Det er en begynnelse. Ryggen skal trenes opp igjen til det den en gang var, skadefri. Det gledes.
Skulle egentlig på corbartrening i dag men det skar jo seg :(
Så da ble det rockering isteden, vooondt.. Er både gul, grønn og lilla enda fra sist gang..
nellie sa for siden:
Glemt å logge noen dager gett.. Jaja..
5/100: 1 time 20 min styrke på bein og rumpe. 20 minutter kardio med kortintervaller fra 9-14 km/t.
TrillTrall sa for siden:
Geocaching med Lille Gubben! Hostonvatnet rundt, et vakkert lite vann i Orkdal kommune. Startet kl. 11:25, labbet rundt hele vannet, ca. 9,5-10 km, men med 15 (!) stopp og leterunder etter cacher hvorav 3 ikke var der lenger, tok det litt tid. Vi klokket oss inn i bilen igjen kl. 16:30...
Litt godt å mekke en pizza (høykarbo ja), ta en dusj mens den sto i ovnen, spise og så stupe ned i godstolen og logge cachene og blogge litt. Lille Gubben har alt sovet en dupp og jeg er stuptrøtt, det blir neppe noen seinkveld på meg i kveld kjenner jeg... :) Men en herlig måte å tilbringe en solfylt sensommerlørdag på! Anbefales for alle! :ja:
nellie sa for siden:
Angret litt på dette 100 på 100 greiene mine, når jeg måtte legge ut på tur etter jobb i dag.. Men økt 6/100: 30 minutter gåtur i skogen.
langaard sa for siden:
Styrkeøkt i dag:
Pushups med 10kg vektvest på ryggen, beina på stuebordet, 14 rep x3.
Bicepscurl 10kg ipå hver arm 10rep x 3.
Dips kv 12 rep x 3.
Reka på bosuball 30 reps x 2.
Leggpress med 27kg manual i handa, 15 rep x 3
Trener sammen med min kjære ( som er noe sterkere enn meg:p)
TrillTrall sa for siden:
Nå er jeg i gang med å sykle til og fra jobben igjen 2-3 dager i uka og som en ekstra liten gulrot har jeg begynt å sette inn tilsvarende bompengene jeg sparer på en egen konto. Blir spennende å se hva den kommer opp i når jeg slutter å sykle for vinteren...
langaard sa for siden:
Trener fortsatt tung styrke og har satt p.rekord i august, 10chins:D
nellie sa for siden:
Jeg holder dette 100 på 100greiene gående. Ikke noe utfordring enda, ihvertfall. Hjelper å ha en jobb med rom for masse trim.
[ATTACH]11688[/ATTACH]
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.