< Tilbake til oversikten

Kan noen hjelpe?

LJSBISB sa for siden:

Min veninne på 75 kg raser ned i vekt på ketolyse, mens jeg som veier 96 ikke går ned ett gram.. vi spiser akkurat det samme og får utslag på stixen, men verken vekt eller mål rikker seg på meg.. og vi er like høge.. skal sies at dette er dag 12. Jeg har gått ned fire kg på 12 dager, min veninne 11.... hvorfor???

nellie sa for siden:

Hun hadde mye mer vann i kroppen da dere startet.:)

j88 sa for siden:

du skriver først at du ikke har gått ned et gram, mens du etter på skriver at du har gått ned 4 kg? 4 kg på 12 dager er jo absolutt kjempebra. Men at din venninne har gått ned 11 kg på 12 dager syns jeg hørtes veldig ekstremt ut

monima sa for siden:

Fire kg på 12 dager er bra det:) over 300gram dagen faktisk! Jeg har holdt på i over 3 måneder og gått ned 7kg, folk her inne som har hold på like mye eller mindre enn meg har gått ned myyye mer enn meg. Vi er alle forskjellige, ditt vekttap er bra det, 12 dager er jo ingenting. :)

Venninna di har jo hatt ett enormt vekttap for en som ikke er kjempe overvektig til å begynne med. Er vel henne som har gått ned mer enn normalt enn att du har gått ned lite..

senorita sa for siden:

Ikke normalt å gå ned 11 kg på 12 dager??? Det er sikkert mest vann, umulig å gå ned 12 kg fett på under 2 uker hehe ... :) Jeg har gått ned 7 kg på cirka en mnd her nå... syns du skal være fornøyd med 4 kg på 2 uker!

Carisma sa for siden:

Er du sikker på at veninna di er helt ærlig med deg?... Eller spiste hun seg opp ekstremt mye dagen før dere begynte?....

Metal_Barbie sa for siden:

Må le av denne:P Menne er helt enig.Men helt ærlig.,...er du helt sikker på at ikke venninna di lurer deg?Hva med å samveie en dag?;)

vaskeklut sa for siden:

Må si meg enig med de som tror at noe ikke stemmer her. 11 kg på 12 dager og ha en startvekt på 75kg? Det gir ikke mye mening for meg det. Enten hadde hun absurd mye vann i kroppen, eller så er det noe muffens. Det er ikke vanlig med så mye ned på så kort tid når man starter med "bare" 75 kg. Det er vanligere for folk som er godt over 100 kg.

Uansett synes jeg du burde være fornøyd med 4 kg på 12 dager! :heia:

Yonah sa for siden:

Jeg gikk ned 10kg på under 14 dager på mitt første alvorlige forsøk på ketogen kost. Jeg hadde mye vann i kroppen, jeg forsto jo selvsagt at det ikke er mulig å gå ned 10kg fett på så kort tid.

Hovedinnlegger her har et utrolig bra vekttap på denne korte tiden,vann eller ikke, sannsynlugvis i øvre sjikt av gjennomsnittet. Er man misfornøyd med 4 kg på under 14 dager trenger man en realitets sjekk.

index sa for siden:

Et vekttap på rundt halvkiloen i uken er vel optimalt for å slippe masse løshud etc, et slikt vekttap tillater kroppen å tilpasse seg underveis. Så du har fått en pangstart med fire kilo på 12 dager. 11 kilo på samme tid høres bare rart ut.

Det er merkelig at man gjerne bruker 20 år på å samle på seg overvekten, men så snart man legger om kostholdet forventer mange at det skal forsvinne igjen på noen få uker? Ta tiden til hjelp, over tid vil vekten garantert tilpasse seg ditt nye kosthold. For noen går det veldig fort, andre bruker flere år. Jeg brukte halvannet år på mine 28 kilo og er helt fornøyd med det. Kostholdet er uansett endret for evig og alltid, de helsemessige fordelene veier for tungt til at jeg engang vurderer å gå tilbake til sukkerdrift igjen.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.