Er redd for om jeg får i meg nok fett? Vil ned i vekt. Kan legge til at jeg drikker ca to liter vann hver dag. Det har gått en uke og jeg føler ikke at det skjer noe med vekta. Skjønner at det er litt vel tidlig, men lurer på om jeg er i riktig retning? Trener også lett utholdenhet.
Frokost: Omelett med egg (av og til bacon) stekt i meierismør, grønn te med en ts kakaofett. Tar en B-vitamin og en tran-kapsel.
Lunsj: Avokado, kylling, brokkoli, grønn te med en ts kakaofett.
Middag: Kyllingfilet eller nakke-/sommerkotelett med brokkoli, taco bare med kjøtt, norvegia, rømme og grønnsaker.
Dessert av og til: Kremtopp/gammeldags baconsvor.
Mellom måltidene hender det jeg spiser noe sånt som tomat, en bit norvegia-ost, avokado med majones og drikker en del te.
Synes ikke du inntar for lite fett. Jeg spiser minimalt med fett (lav karbo + lav kalori), og det funker fint. Du har bare holdt på i en uke, så du må nok ha litt mer tålmodighet:) Drikker du mye sukkerfri brus o.l? Det setter visst en stopper på vektnedgang hos noen. Bare vent en uke til og se, det kommer nok i gang:) Tenker at fett ikke spiller så stor rolle om det er ketose du er ute etter. Ketose kommer man i med eller uten fett så lenge det inntas lite karbo. Må jo ha nok fett til å fungere riktignok, men matplanen din ser fin ut. Lykke til videre, du vil nok merke forskjell om ikke så lenge:)
Nei, drikker kun vann, grønn te og kaffe en sjelden gang.
Takk for svar. Men er det noe jeg bør forandre for å gå ned i vekt? Hvilken dessert anbefaler dere, som er så lite skadelig for vektnedgang som mulig?
Du skal kun bekymre deg for å spise riktig de første ukene. Drit i vekta, prøv heller å lære deg å spise riktig og unngå søtt om du kan( jeg klarte ikke det i starten, men ble heller ikke stressa over at vekten sto stille).
Noen spiser for eksempel krem av 1/2dl fløte og 50g bringebær som dessert. Jeg spiser det av og til, elsker det. Men ikke hver dag da.
Ok, men er det sannsynlig at jeg vil se resultater i løpet av noen uker? Og skader det meg så mye å spise litt vaniljekesam eller 85% mørk sjokolade to ganger i uka for eks?
Det er så veldig individuelt hvem som "tåler" litt sjokolade. Og det handler også om man klarer å begrense seg til en eller to ruter, og ikke hele plata. Er ikke mulig å gi deg, eller noen, et sikkert svar, for det varierer så mye. Men, hadde jeg vært i dine sko, hadde jeg holdt meg unna alt av søtt de første 2-3 ukene, ellers blir det fort en dårlig vane å spise søtt litt for ofte :o
Og forresten, når du sier kremtopp, mener du sånn sprutflaske? For den inneholder sukker ;)
Tror du må finne ut selv hva du tåler osv. I starten var jeg veldig "hard" og spiste omtrent bare egg, bacon, kylling og litt salat.. Etter den tid har jeg prøvd meg fram. I sommer har jeg spist myyye spareribs med ferdigmarinade som inneholder sukker. Dette tåler jeg, og ketose og vektnedgang går sin gang. Spiser jeg litt brødmat, går det skjeis.. Skikkelig rart, men jeg takler litt sukker bedre enn melmat. Ikke se så mye på vekta i starten nå, kroppen bruker litt tid på å omstille seg:) Alt er så individuelt, men har jeg vært deg så har jeg ungått kesam og sånn i starten, slik at du heller kan se om du tåler dette senere. Altså da vektnedgang er godt i gang.
Meget sannsynlig. Og jeg spiser 70% sjokolade mer eller mindre hver dag, synes 85% blir litt for bitter. Melkeprodukter som f.eks yoghurt, fløte og kesam opplever imidlertid mange (inkludert meg) som noe som stopper vektnedgangen, men det er jo ikke noen krise en skjelden gang da. Andre igjen reagerer ikke, men prøv uten først så du ser resultater og tilfør kesamen om noen uker og se om den utgjør noen forskjell..
Kutt ut alle produkter som inneholder sukker, dvs krem på sprayflaske, vaniljekesam o.l.
Og varmen vil nok bidra til at vekta ikke rikker seg nå om dagen. Bare fortsett med det du gjør (minus tingene nevnt over) og ta en ny evaluering om 2-3 uker.
du kan ta tagatosesjokoladen, den mørkeste, som de har på helsekost. Å spise masse grønnsaker hjelper på sukkersug(karbosug). Bringebær med sukrin på gir lav GI, så det kan du ta.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.