Jeg er naturlig slank, men gikk opp etter røykeslutt og vil nå ned ca 5 kg. Jeg spiser veldig strengt og begynner å kjenne et veldig søtsug.
Hva kan jeg unne meg som ikke ville ødelagt alt? Vil intenst ned i vekt, men... må jo kose meg litt også? Siden jeg ikke skal ned så mye, kanskje jeg ikke behøver å være så streng?
Kan jeg unne meg litt peanøttsmør? Mørk sjokolade? Vaniljekesam? Kokos?
Friske jordbær med kremfløte er jo ein kjempe god, sunn og karbohydratfattig dessert :)
Gjev vertfall svært liten blodsukkerstigning(har diabetes og måleapparat)
En viktig del av kostholdsomleggingen er å lære seg å kose seg uten å spise. Ikke det at man ikke kan kose seg med god mat, når man MÅ ha noe søtt for å føle at man koser seg er man litt på ville veier. En bit mørk sjokolade nå og da har funket for meg, og gjerne en håndfull peanøtter iblandt. Men spiser jeg for mye av dette går jeg opp i stedet for ned. Så det gjelder å finne en balanse i det man inntar. Ellers så er jo bær godt og sunt, og det er det jo rette tiden for nå...
Jeg har pleid og vispe min egen krem men etter at jeg så at kremtopp har minimalt med karbohydrater så bruker jeg den i steden. Så lenge man ikke spiser det hver dag så går det nok bra.
Min lovlige godis er mørk tagatosesjokolade og bringebær med sukrin. Lav GI. Ost og nøtter er også lov.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.