< Tilbake til oversikten

Besøke Tromsø

senka sa for siden:

Hei :)
Trenger sårt deres hjelp og råd og håper at jeg får noen svar at jeg kan bli klokere;)
Har aldri vært i Tromsø, og tenkte å dra dit med kjæreste.
Ta fly+hotelet Radisson blu lang helg.
Jeg er veldig glad i å ta bilder og selve opplevelse av midnattsol :)
Da vi har dårlig råd,hvor vi kan spise rimelig...det blir i sentrum av Tromsø :(
Leste på Yr.no at det blir bare regn og 8-10 grader :rolleyes:
Hvordan kan jeg oppleve midnattsol og det flotte naturen da.
Veldig takknemlig for innspill :)

sonim sa for siden:

Radisson Blu er normalt et av de aller dyreste hoteller i Tromsø, så har dere dårlig råd så finnes det så absolutt billigere alternativ i sentrum hvor dere får dobbeltrom for 700,- døgn. Eksvis Rica Ishavshotellet.
Billige spisesteder i Tromsø er det vanskeligere med, da det generelt sett holder en relativt høy prisklasse, men noen steder er jo rimeligere enn andre.

Kan derfor anbefale Tang`s Kinarestaurant. God mat og 2 mann kommer nok greit under 5-600 for 2 stk med enkle retter.

Egon er vel i Tromsø og det er billig, tipper du kan spise greit der med forrett, hoved og dessert for 3-500,- pr pers eksklusiv vin.

Gründer er også en restaurant med anerkjent kjøkken. Får billige matretter der ned i rundt 250-300,- for en hovedrett pr pers.

Steakers på havna er også bra. Får en hovedrett for rundt 250-300,- for en god biff med tilbehør.

Det finnes masse andre steder også, men min erfaring er at restaurantkjeder er temmelig like i pris med pluss minus 50,- for en hovedrett. Skal dere spise absolutt billigst så ender dere jo på veikromat hvor dere kan spise en middag for begge to for 3-400,- drikke inkludert.....men det er kanskje ikke det dere vil på en ferie?

Skal dere dog investere i kun et eneste restaurantbesøk for livet hvor maten og tilberedningen er i fokus skal dere dra til "Emmas Drømmekjøkken". Der må dere forhåndsbestille og ha goood tid ved bordet. Det er en opplevelse både maten, servicen og vinene. For en 7 retters hvor det er ren mat, gode råvarer og du vet absolutt hva alt du får servert er for noe så må 2 voksne personer regne med 3-3500,- totalt inkl et glass vin til hver rett. I de 3500,- er det gjerne 2-300,- i tips inkludert. Velger dere 5 retters så tror jeg dere kan knipe inn ca tusenlappen, dvs 2500-3000,- totalt.

God ferie!

senka sa for siden:

Tusen,tusen takk Sonim for masse flotte informasjon :):)
Det skulle være bare en helg og jeg tenkte ikke at jeg kan få billigere hotellet
men mest pakke reise.
Nå vet jeg alt, men er fortsatt i tvil pga det dårlige været :(
Det er sikkert kjempe opplevelse med midnattsol og naturen.
Tusen hjertelig takk :):)

langaard sa for siden:

Ta med deg finværet når du kommer nordover, Senka;)

Bønna200 sa for siden:

Kjære vene!! Ikke bruk opp penga dine på mat! :eek:

Jeg har aldri vært i Tromsø og har ikke nooooe fornuftig å komme med, men jeg ville heller invistert i et bra hotel enn mye annet krimskrams.
God tur! :klem:

senka sa for siden:

Takk for det langaard :):)
Det skal jeg gjøre,alikevel tror ikke at det blir i år :( må nok planlegge til
neste år og oppleve alt det ubeskrivelige.

senka sa for siden:

Takk for det Bønna :) Ja hotellet betyr mye...men det er veldig dårlig
vær og det blir ikke noe av midnattsol :( sånn at jeg må utsette til neste
år og neste midnatsol :( Må nøye meg med Tyrkiatur i år kanskje :)

Trolltika sa for siden:

Slik som de siste årene har vært her nord, er det større sjanse for finvær i månedskiftet mai/juni enn senere på sommeren. Vi var i Tromsø 17.maihelga og hadde knallvær.

De store hotellene i Tromsø er generelt over god standard på. De siste gangene har jeg bodd på Saga hotell midt i byen til en helt ok pris. Vi betalte vel 4000kr for 17.maihelga (torsdag-søndag) for et stort familierom med plass til 4. Når du nå har god tid til å sjekke, ville jeg sett litt på hotellenes beliggenhet også. Det du har sett på ligger midt i sentrum med tilhørende biler og busstrafikk. Mange synes det er mer "eksotisk" å bo på Rica ettersom det ligger nesten i havet.

Mat er ikke det billigste i Tromsø, men du har fått gode forslag her. Det er nok av spiseplasser å finne, så det er bare å se seg rundt etter hva som frister når dere er der. Ryktene sier at det skal være kommet fine cafeer litt i utkanten av bysentrum mot brua over til Tromsdalen. Ei venninne av meg snakka varmt om et tehus blant annet.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.