FrøkenFriken sa for siden:
Frokosttips mottas med stor takk! Jeg er så lei egg at jeg kan spy.....:(
Frokosttips mottas med stor takk! Jeg er så lei egg at jeg kan spy.....:(
langaard sa for siden:
Middagsrester er grei frokost;)
Kitt sa for siden:
Yrla sa for siden:
jeg pleier å spise salat med kylling, avokado og ost
Xinderella sa for siden:
Jeg er foreløpig ikke lei egg, men kan godt tro man blir det etter hvert.. Har du prøvd Proteinbrød da(modifisert Hexebergs..?)?
Lages av egg, creme fraiche, olje, bakepulver, linfrø, sesamfrø, solsikkefrø og fiberhusk. Ferdig brød har 5,4g karbohydrat pr. 100g:)
Jeg spiser ofte dette enten til frokost el. lunsj med smør, ost og paprika el. skinke og agurk. Omelett med diverse i fungerer også greit for meg, men det er jo egg da..
Spinnerette sa for siden:
Jeg klarer heller ikke egge-egg, men fant ut av ved å tilsette ca 1/2 ts med kokosmel til en eggerøre laget på 2 egg og en skvett fløte, ble det mye mer tolererbart :o Ellers er tyrkisk yogurt en favoritt!
BenteR sa for siden:
Her har vi fått helt dilla på lapper/pannekaker som jeg har "konstruert" selv.
Dette er ei kjempesvær oppskrift (vi er fem stykker i familien og de holder til 2-3 måltid for oss selv om vi spiser mye)
12 egg
1 box seterrømme
1/2 box Philadelphia
3 dl fløte
Vispes jevnt
2 dl kokosmel
1/2 dl husk
1/2 ts salt
Blandes inn i det våte
8 dl H-melk blandes inn
Røra må stå minst en halvtime og svelle, stekes så på tørr takke (eller stekepanne om du ikke har takke)
Det geniale med disse er at de smaker faktisk bedre kalde enn nystekte (og de er knallgode da også)
Jeg spiser dem som de er, eller med pisket fløte og litt bær.
Om du er som meg, så har man aldri tid eller ork til og styre med slikt om morgenen, og derfor er det så genialt at disse er minst like gode kalde.
Jeg steker dem om kvelden, så er de klar til frokosten.
Xinderella sa for siden:
Hørtes godt ut BenteR - den skal jeg prøve!:)
Carisma sa for siden:
Med så mye h-melk er de nok ikke egnet på ketolyse.
BenteR sa for siden:
Gigantisk oppskrift som sagt, så det blir ikke mye H-melk i hver lappe. Uansett, ikke alle lavkarbere er på ketolyse.
Mitt blodsukker tåler fint en 8-10 slike lapper uten og reagere.
Tenker man ikke kroner, så kan man selvsagt bruke fløte i stedet for H-melk
Takk for gode tips!
I går laget jeg polarbrød, det ble veldig godt :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.