Fant ingen tråd på dette, så da starter jeg en selv:cool:
Gikk ned 17 kg på ketolyse i 2011. Dessverre er disse tilbake nå:mad: Jeg gikk over til såkalt vanligm kost igjen, og da var det gjort. Er nå klar for å finne tilbake til trivselsvekta og "meg selv" igjen. Denne gangen er det ikke en slankekur, men en livsstilsendring!:)
Min store utfordring er at jeg ikke er spesielt glad i å lage mat, og tyr gjerne til raske løsninger. Får håpe at matlagingslysten og energien kommer etter hvert som jeg finner formen:D
Jeg skal også ta meg selv hardt i nakken og begynne å mosjonere fast. Det er jo bare så deilig, når man først kommer i gang! Tenker å starte med raske turer og svømming, og så øke på til jogging når jeg klarer å puste normalt etter mer enn 10 meter:p
Jeg har forresten pcos, noen andre her som har det? Lavkarbokosthold skal iflg legen min være ekstra gunstig for oss.
Ok, dette ble litt langt. Men da starter jeg med mine delmål her:
Startvekt: 70 kg (164 cm høy)
1.aug;delmål 1: 65 kg
1.sept;delmål 2:61 kg
4.okt(min 30-årsdag)endelig mål:57 kg
Hårete mål muligens, men vi prøver.
Bli med, så kan vi inspirere og motivere hverandre!:D
Hei!
Jeg begynner(på nytt...) i morgen, men blir gjerne med i julistartere likevel! Hvis jeg får lov, da.. :rolleyes:
Har gått ned 20kg ved hjelp av ketolyse tidligere, men etter en psykisk knekk smøg disse seg dessverre tilbake, med renter... Men nå er jeg ved godt mot igjen!
Hei til dere begge to
Andre runde med ketolysekuren krever litt mere disiplin enn første gang, men da kan det gå veldig bra. Sørg for daglig, fysisk aktivitet og spis den gode ketolysemat uten noen "sprekker" i hvert tilfelle bare få og korte (t.d. bryllup) :)
Etter slankekuren er det viktig å lære av hva en gjorde feil sist og tenke på at man ikke kan spise på samme måte som den måte som har medført vektoppgangen.
Når det gjelder kjapp mat er wok meget rask. Ketolysepizza lager jeg på 15 min.
Hei hei.. jeg blir gjerne med her hvis det er greit! Har vært mye frem og tilbake men nå er det på tide å ta endelig tak i dette!! Håper det kan hjelpe på motivasjonen å bli med her.
Startvekt 79,8 (160 cm)
1 delmål, 1 august 75 kg
2 delmål, 1 september 70 kg
3 delmål 15 oktober 65 kg
Hvis du tenker på ketolysekuren som en innledning til et varig lavkarbokosthold, så går det sikkert bedre. Det hjelper om man finner et kosthold å trives med, nemlig, og her inne finnes det jo et hav av kunnskap og folk som eksperimenterer med oppskrifter til både hverdags og kos.
Jeg og kroppen min har aldri lyst til å gåtilbake til "normalt kosthold" selv om den tar seg en utskeielse i blant.
Lykke til :)
Jeg vil gjerne også være med.
Det er vel mange år siden jeg var direkte tynn. Har ligget i overkant av 70 kilo med mine 1.70 i mange år. Da jeg sluttet å røyke for 16 mnd siden etter 30 år som storrøyker "hoppet" vekta til 85.
Jeg er 45 år og har tidligere hatt en rimelig høy forbrenning. Det å gå ned en 3-5 kilo har aldri vært noe stort problem. Kutta ut søtsaker og brus for en persiode og så forsvant kiloene. I dag er situasjonen en helt annen . Om det er alderen min kombinert med røykeslutten vet jeg ikke, men forbrenningen er slett ikke slik den var før om årene. Jeg kan følge Grete Roede kosthold i noen uker og ja, jeg går ned, men grammene snegler seg nedover. Og det har jeg verken ork eller tålmodighet til. Har gått litt ned de siste par mnd så startvekta er 81,5 kg.
Jeg trimmer i den forstand at jeg har to store hunder jeg går med hver dag på tur. I løpet av ei uke så får jeg noen timers gange på fjellet.
Den siste uka har jeg holdt meg mer eller mindre helt borte fra karbohydrater. Har ikke sjekket med sticks, men tror jeg er på vei inn i ketose. Merker det på lukta av urinen.
Om ei uke reiser vi til Hellas og det gruer jeg litt til. Gode tips til hva jeg kan gjøre for å holde meg til lavkarbo da? Tenker at jeg ikke trenger å være i ketose. Skal kose meg litt på ferie, men å holde meg til lavkarbo bør jeg få til. Hoppe over chips, ris, loff osv.
Startvekt 29 juni: 81,5
Har ikke noen delmål, men vil gjerne ned til 69 kg før jul.
Jeg vil gjerne være med. Etter en lang tid med overvekt, så vil jeg gjøre noe med det. Ifra 2008-2011 gikk jeg opp hele 22 kg! Etter det har jeg klart å gå ned 20 kg, og opp 6 kg! Så nå må jeg virkelig ta tak:) Ned mint 15 kg før jul:)
Startvekt: 93 kg (170 cm høy)
Delmål 1: 88 kg
Delmål 2: 83 kg
Delmål 3: 78 kg
Delmål 4: 73 kg
For ett år siden var jeg godt trent, men begynte på et ett-årig skrivekurs, og nå er det kun fingre som har trimmet seg. Resten har forblitt stillesittende og da har alle kiloene smøget seg på.
Jeg har fått meg jobb på frukt, - og grønt lageret til Rimi, så ikke bare får jeg enormt mye trening, men også fri tilgang til masse deilig og sunn mat!
Startvekt: Har ikke peiling
Buksestr: Den jeg har på jobb, vet ikke, så lenge den blir slakkere rundt livet. Tipper jeg ligger på 44 - 46
Ønsket mål: 60 kilo er vel drømmemålet. Skal jeg gjette så er det ca 15 kilo, men jeg blir fornøyd med alt mellom 60 - 65. Jeg har bra selvdisiplin, så dette med godis kommer jeg nok ikke til å savne. Jeg tror min største svakhet blir bare det å gidde å spise noe som helst.
Jeg så at WOK var nevnt som en rask og enkel middag. Hva slags ingredienser og "saus" brukes da?
Blir en spennende tid fremover, gleder meg til å begynne allerede!;)
Motivasjonen min er at jeg skal inn i de gamle klærne min. Spesielt jakkene mine:) Jeg har noen gamle bilder fremme og yndlingsjakkene mine, som skal motivere meg når det blir tunge tider:) Målet med å gå ned i vekt er at jeg skal føle meg bedre, og at det skal bli morsommere å handle klær;) Jeg merket at det var lettere å trene da jeg var tynnere. Nå klarer jeg ikke å jogge lengre. Det går utover beina mine:(
Hva med dere andre? Hva er det som motiverer dere? Har dere satt dere inn i livsstilsendringene?:)
Jeg vil også gjerne henge meg på denne tråden. Jeg starter også med ketolyse i dag. Har prøvd meg på delvis paleokosthold (som er nok kostholdet jeg ønsker å leve etter etterhvert), men jeg savnet melkeprodukter og jeg opplever å ha mere raske løsninger/"ta-med-seg-mat" på lavkarbo. Så nå vil jeg se om jeg klarer dette uten sprekk.
Jeg er 177 cm og 93 kilo. Har altså noen kilo og bli kvitt. Det endelige målet er vel kanskje 70-75 kilo. Alt etter hvor mye jeg har trent og muskelvekt. Vekta er ikke det viktigste, men kroppssammenhengen. Men vekta er jo absolutt en pekepinn, så det er den jeg kommer til å bruke mest.
Motivasjonen min er at jeg skal være forlover i slutten av august. Da vil jeg gjerne være 5-8 kilo lettere. I det minste være mindre oppblåst.
Ellers er motivasjonen min å klare å trene hardt uten så mye egenvekt, og kunne føle seg komfortabel i både turtøy og kjole.
Så jeg håper jeg får noen støttevenner og mattips her. :)
Lykke til med første dagen folkens! :)
HEI!
Jeg blir med!! Har gjort noen forsøk nå på å komme under 70 kg. Var NESTEN!! der, men så skar det seg, og jeg "glemte" at godterier og is, vanlig mat og inaktivitet gjorde meg feit! Så nå er jeg på gli igjen. Kommet i treninga igjen, skjerpa kosten i det siste, og prøver igjen hver dag for å finne den rette vei!
Startvekt pr 1.juli: 75 kg...
mål 1.september: 70 kg!
Mål til slutt: 67 kg ihverfall!! :)
Blir med her. Jeg har stagnert sånn i nedgang at motivasjonen fort kan stoppe opp. å jeg har kjøpt meg bok som skal leses nøye, så skal jeg henge meg på ketolyse og se om dette kan hjelpe meg :) Skal legge ut mat og bilder i journalen!
Så gøy at så mange er med:) Her går det greit, har ikke sprukket enda;) Hva har dere spist i dag da?
Jeg har spist en atkins kokosbar, kaffe med fløte, salat med egg og grønnsaker og litt nøtter, kjøttdeig med ost, smør, fløte og hvitløk. Nam nam:D + Myw vann.
Veiedag fredag her også. I dag har jeg faktisk vært litt liberal selv om jeg egentlig er flink til å holde meg i skinnet. Jeg har drukket hele to redbull (uten sukker) spist en halv pakke IFA (store uten sukker) og litt for mye Premium med karamell. Hadde en dårlig dag og måtte gjøre noe for å ha motivasjon og ikke gi opp, mener det funket :)
Ellers; det som synes på bildet under, pluss resten av avocadoen, 5 morrpølser dyppet i rømme, og burger av løvbiff, hjemmelaget burgerdressing med suragurk og salat (ble visst med et burgerbilde også)
Jeg slenger meg gjerne på, noen dager på etterskudd. ;) Jeg skal ned ganske mange kg, men motivasjonen er på plass, og jeg har tro på at jeg skal klare det. :) Målet mitt i første omgang er å gå ned 20 kg innen 31.12.2013. Akkurat nå er jeg på "sommerferie", så har ikke tilgang på noe treningssenter for tiden, så satser heller på at det holder med å bruke beina utendørs til å begynne med, og styre unna karbobombene. :)
Takk!:rolleyes:
Jeg spiser det som er lov, hehe. En vanlig dag kan se sånn ut:
Frokost - egg og bacon
Mellommåltid - hjemmelaget knekkebrød med masse gräddost
Lunsj - tacosalat med hjemmelaget tacokrydder og litt seterrømme
Middag - ovnsbakt laks med smørdampede grønnsaker og litt creme fraiche
Kvelds - 60gr ferske bringebær med litt fløte og tagatesse
Drikke: masse vann, litt saft og litt te. Lettbrus en gang iblant(helst helg).
Dette er bare et eksempel da, prøver å variere mye. Vanskeligst er frokost.. Også har jeg alltid en Atkinsbar i veska, in case of emergency;)
Legg gjerne ut dere også, kanskje vi kan hente litt inspirasjon fra hverandre :D
Så bra at mange er med her! Jeg henger meg på her selv om jeg ikke følger ketolysekuren som sådan. Dette blir andre runde med ketogent kosthold for meg. Det gikk veldig fint med kostholdet i april og mai, men på grunn av helsa klarte jeg ikke å trene/være noe fysisk aktiv. Dette har heldigvis endret seg etter 2 uker med skikkelig ferie, derfor regner jeg med litt mer vektnedgang denne runden.
Startvekt: Rundt 85, tror jeg. Første veiing blir på torsdag, da jeg er tilbake på jobb og kan bruke den proffe vekta. ;)
Delmål 1: Ned 2 kg innen 1. august.
Delmål 2: Ned 2 nye kg innen 1. september.
Delmål 3: Under 80 kg innen bursdagen min i slutten av september.
Hovedmål: 75 kg innen 31. desember.
Wok er kjempegodt! Du kan bruke det du vil nær sagt - jeg bruker mest kylling eller laks, har jeg laks så slenger jeg gjerne oppi en neve eller to med reker også. Kutt de grønnsakene du vil (eller kjøp en ferdig frossen-pose) i tynne strimler og wok kjøttet/fisken først, hiv så grønnsakene oppi og rør forsiktig mens det hele stekes i noen minutter. Jeg bruker en del kikerter også, men det funker neppe om du er på streng ketolyse for da blir det vel litt mye karber.
Det finnes ferdige woksauser, men sjekk på posen for innhold av karber! Jeg bruker gjerne en dæsj rømme / creme fraiche og litt bbq-saus (usikker på karboinnholdet her også!) på kylling og en mix av soyasaus, østerssaus, sitronsaft (el. lime) og litt chilipaste til laksen. Tømmer det bare over woken og lar det varme med i noen sekunder til slutt. Mmm...
Om du synes det tar lang tid å kutte grønnsakene kan du enten kjøpe en ferdig pose eller gjøre det kvelden før og la dem stå godt tildekket i kjøleskapet, da er det gjort på få minutter å lage en deilig og knallsunn middag! :sikle: Jeg vet hva jeg skal ha i dag kjenner jeg...
Hei dere julistartere, tar dere imot en gammel traver som trenger å ta seg i skinnet og komme på rett kjør igjen. Gikk ned 45 kg fra april i fjor til mars i år og har gått opp ca 10 av dem igjen :eek:. Denne utviklingen måååå stoppes NÅ!
Tar ikke en veiedag før neste mandag. Vil prøve å kvitte meg med vannet før den tid:rolleyes:
Så bra Frøken Friken og dere andre! Jeg rakk ikke veiing før i dag. Har gått ned 2 kilo på en uke. Aner ikke hva jeg har gjort, de første ukene lå jeg på ca 500 g. Klager IKKE altså!
Heisann! Kan jeg slenge meg på her?
Gått 13 dager på Lavkarbo 20-35 kh for dagen, ser allerede STOR forskjell i speilet!
Bestemte meg for prøve Lavkarbo fordi jeg var så oppblåst at det var på grensen til vondt,
Tenkte det var best å gjøre noe med saken FØR folk begynte å spørre om jeg var gravid.
Som sagt gått 13 dager nå, og er jeg ikke oppblåst i det heletatt!
Jeg har ikke vekt hjemme, men sist jeg veide meg var jeg 90 kilo.
Så:
Startvekt: 90 (178 cm)
Nåværende vekt: ca 83
Mål: 75
Her, i denne kroppen, skjer ikke vektnedgang for tiden. Men jeg er i bevegelse, og trener! Jobber meg gjennom et opplegg fra Shapeup, "bikiniformen" kommer ikke, men formen kommer!! Og da får jeg fokusere på det først. Vekta tar jeg plutselig :p Har bestilt en ny bok i dag. Så gjennom den hos mor, og den ser fin ut. Ulrika Davidsson nye LCHF-bok. Så da kommer kan hende motivasjonen og dermed bedre kost!! :)
Tittei :)
Bare innom for å nevne at Atkinsbarer bør man være restriktive med; de inneholder med karbohydrater enn hva godt er... Kostdoktoren påpeker at disse er såkalt "high carbs", og mange opplever å ramle ut av ketose/få bivirkninger.
Mangler du motivasjon? Søk opp Bildetråden og Bildetråden 30+ - her ser dere faktiske resultater - og en dag er det deg!
Hei dere er godt i gang ser jeg men jeg vil gjerne hive meg på her. Trenger noen å prate med om dette og at noen dytter meg i baken når ting blir litt tungt og kan holde meg gående :-) Kommer med start vekt i morra. Men vil gjerne ned til 65 kg. Er 165 cm høy.
Kjøpte boken i dag og er kjempegiret på å komme i gang! Har hørt at lavkarbo kan virke positivt på migrenepasienter så ser fram til en hverdag med mer overskudd og bedre konsentrasjon, og ikke minst mindre kilo å drasse på.
Veide meg i går og vekta viste overraskende 90 kg, noe som tilsvarer 32,6 i BMI med min høyde på 166 cm. Havna for første gang i mitt liv i kategorien "fedme". Skrekk og gru :nei:
Dette er mitt første forsøk på en lavkarbodiett da jeg har vært tilhenger av Grete Roede metoden tidligere. Men etter gjentatte forsøk og stadig økende vekt så er det på tide med noe nytt... Gleder meg masse til jeg er kommet skikkelig i gang og håper jeg ser og merker forskjell på både kropp og humør! :)
1.delmål: 85 kg
2.delmål: 80 kg
3.delmål: 75 kg
Hovedmål: 70 kg
Når jeg har nådd hovedmålet så ser jeg kroppen og formen an for å se om jeg ønsker ytterligere vektnedgang. Antageligvis så har jeg på dette tidspunktet startet opp med styrketrening og kommer til å fokusere mest på å stramme opp alt det løse som henger og slenger :P
Wish me good luck! Og lykke til til dere alle sammen. We can do it!
Sønnen min og jeg var på tur med venninna mi og hennes samboer og hans sønn. Og han tok en del bilder av barna, men tok noe av meg og venninna mi. Og det var ikke et pent syn. Når det gjelder meg altså. Så på de som var tatt fra siden. Ser mesteparten legger seg rundt magen. Ser gravid ut. Men det ga motivasjon for å gå ned i vekt.
Igår var jeg på min første fjelltur etter Lavkarbo-oppstarten, det gikk kjempefint, energien holder som bare det! :) Bestilte for første gang fra iherb idag, magnesiumtilskudd. Siden det koster 360,- for 150 kapsler her, og 177,- for 2x250,- der, så ser jeg meg fornøyd med den avgjørelsen. :)
Hei godtfolk.
Jeg er her enda, og det går fint.
Jeg vet ikke hvor mye jeg har gått ned i vekt. Helt ærlig bryr det meg ikke, fordi jeg jobber såpass hardt at jeg bygger muskler samtidig. (Løfter mellom 1.5 - 2 tonn om dagen). Jeg vet jeg har gått ned en buksestørrelse, derfor er første delmål nådd. Nå er jeg nede i 42, og jeg håper at ved endt kur så klarer jeg å åle meg nedi en 38.
Jeg spiser sannsynligvis det samme som alle andre. Masse egg og bacon, salat til lunsj, av og til salat til middag. Er oppe i 15 - 20 karbs om dagen på det meste, men noen dager holder jeg det nede i 5 gram. Har hatt en planlagt utskeielse, overraskende nok likte ikke magen dette, men det ser ut til at alt gikk fint.
Formen kunne vært bedre. Jeg er ekstremt sliten, og ganske sikker på at blodtrykket mitt har falt en del. Slet med lavt blodtrykk under begge graviditetene, og kjenner igjen symptomene. Feks når jeg jobber på høygir på jobb og går og tar pause, så puster jeg som om jeg skulle løpt et maraton. Jeg er helt tydelig sliten, men pulsen min går veeeldig sakte. Andre ganger kjenner jeg at jeg blir varm i hodet og det blir vanskelig å løfte på armene. Da løper jeg rett til vannflaska, tar meg to minutter pause, og fortsetter. Håper at dette gir seg etter hvert. Uansett skal jeg ikke gå på ketolyse i all evighet, så jeg gidder ikke å stresse med det.
Hei! Her vil jeg gjerne være med!
Begynte i starten av juli med lavkarbo. Gikk ned to kg den første uka. Men så ble jeg syk og var midt i flytting - så datt helt ut. Står fortsatt på samme vekt. Så i går begynte jeg igjen:)
Jeg teller ikke karbohydrater om dagen, men prøver å holde meg under 15-20.. Regner sånn ca i hodet på en måte:)
Jeg ønsker ikke å ha noe tid på delmålene- det får ta den tiden det tar:)
Nærmer meg slutten av uke to. Har ikke vært plaget med blodtrykket, men har til tider en klump i halsen som er veldig plagsom. Føler jeg må svelge hele tiden og føler ubehag. Noen som har opplevd lignende? Går det bort?
Nå har vi gått på lavkarbo i 7 uker, alt føles så mye bedre!
Maten smaker bedre, søte ting smaker søtere, salte ting smaker saltere, ikke mer vondt i magen, ikke mere hodepine. (Med unntak av 1 migrenetilfelle)
Men siden vi ikke har vekt i hus, kan jeg bare konstatere at jeg ser at det har vært nedgang på vekt, uten å ha noen konkrete tall. Sambo har gått ned MYE! Flinke mannen!
Har begynt å trene mer aktiv igjen, nå gjelder det bare at jeg ikke tar i mer enn jeg klarer, og helst litt mindre.
Hadde en treningshelg, og la dermed igjen et kilo... Det var deilig å gå på vekta. MEN SÅ LEGGER JEG I MEG EN HALV BOKS IS!!! :mad::confused::confused:
Starter treningsprogram på treningsstudio nå. Sitter og lager det nå. Prøver iallfall... Ikke enkelt :p
Jeg prøver jeg prøver jeg SKAL TILSLUTT GREIE DET!! :visemuskl
Jeg hadde to ukers pause da vi var i Hellas midt i juli. Før vi dro vippet jeg såvidt under 80. Da jeg kom hjem var jeg 81,5 igjen :/ Det betyr at jeg var tilbake på startvekten min igjen 22 juli.
Sånn sett er jeg fornøyd med at på tiden etter 22 juli har gått ned 3 kilo. Det er nesten 1 kilo i uka.
Jeg kjøpte ketosesticks for første gang for en uke siden og den viste at jeg var i ketose.
Jeg har vel aldri før fulgt en slankekur der jeg faktisk aldri er sulten. For det er jeg ikke lengre. Jeg veier ikke mat, men velger stort sett mat helt uten eller med veldig lite karbo. Det lille jeg får i meg av karbo kommer fra en halv til en hel avokado om dagen, litt blomkål og en og annen spiseskje rømme. Ellers så går det kun i fett og proteiner.
Jeg kan innimellom bli litt lei og opprådd for ting jeg har lyst å spise. Er nok fantasien min det skorter på. Jeg har hatt en sprekk de siste tre ukene. Da smakte jeg spagetti. Men jeg fikk faktisk vondt i magen etterpå så det frister ikke til gjentakelse.
Jeg er begynt å titte mer på oppskrifter nå. Får lyst å kjøpe mandelmel, sukrin, kokosolje + + . Bare for å lage mat som er litt annet enn det jeg spiser.
På en vanlig dag spiser jeg kanskje en halv avokado til frokost, stekt kjøtt eller fisk til middag med smeltet smør og kanskje litt blomkål. Til kvelds kan jeg spise et egg, litt skinke og ost. Og så blir det mye Pepsi Max ,endel baconcrisp og en og annen atkinsbar. Men ikke daglig.
Jeg sliter lett med magen/fordøyelsen, men er virkelig utrolig fin på dette kostholdet. Syns nesten det er litt rart mtp så mye fett jeg får i meg.
Er på besøk hos bestevenninna mi i Oslo, hun har vekt.
Det var ingen koselig opplevelse.... Har gått opp i vekt igjen..
Men jeg skjønner ikke helt hvorfor??
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.