Noen som har lyst til å komme med kommentarer på disse, eller kanskje gi meg andre alternativer til brød, knekkebrød, lomper, kjeks eller erstatninger?
MÅ ha noe, klarer ikke frokost uten "brød". Bare litt da? Er uansett ikke glad i mye brød eller tykke skiver. Liker det ikke for grovt heller, slik som dette: helseogannet.files.wordpress.com/2011/08/iherb-002.jpg
Kanskje flatbrød gir lite karbo, siden det er så tynt?
Har du prøvd lavkarbobrødet fra Norgesbakeriet? I blå pose. Selges på Ica og Rimi i alle fall. Kjempegodt! Har ca. 7,6 g kh/100 g såvidt jeg husker og er så og si som vanlig brød, bittelitt fuktigere kanskje, men veldig lite.
Har akkurat smakt brødet fra Norgesbakeriet for første gang (har forøvrig 6,7% kh), og kan ikke skjønne at det er så lite kh i det! Kjempegodt, hundre prosent vanlig brød! Ingen ekkel konsistens eller bismak, ikke er det tungt og fuktig, eller kjipt på noen annen måte jeg har opplevd med det jeg har bakt selv. Helt som vanlig brød. Heldigvis er det veldig mettende, for jeg klarer sjelden å styre meg når det gjelder brød... :o Men tipper det blir et ostesmørbrød til kvelds i dag, ja :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.