< Tilbake til oversikten

Lage "lavkarbobrød" UTEN miksmaster eller foodprosessor?

FrkMarge sa for siden:

For tiden har jeg kun den svære kenwoodmaskinen min og den kan jeg ikke vispe 2 egg i... Den passer best til svære brøddeiger med flere kg hvetemel...:(

Jeg har flere oppskrifter på brøderstatninger, men alle krever enten piskede egg, malte mandler eller mixing av ost og egg. Jeg har prøvd å gjøre dette for hånd og resultatet er ikke bra.

Finnes det en god oppskrift der det ikke er nødvendig? (annet enn knekkebrød)
Sjesser sånn på mykt "brød" med pålegg på...:o

Moogie sa for siden:

Har du sett på de oppskriftene Mat for sjelen har lagt ut? Ulike rundstykker og scones i små porsjoner trenge jo ikke pisking av egg, men bare røre alt sammen. Jeg bruker bare vanlig visp og ev stavmikser til f.eks cottage cheese. Jeg lager også "verdens beste rundstykker" der jeg bare pisker sammen egg og majones med visp, og rører sammen med ost med en skje. Ingen miksmaster elle noe.

Carisma sa for siden:

Jeg har en liten, billig, håndmixer i tillegg til kenwood majoren min. Men jeg pisker småtteri i majoren også jeg da.... :o

Denne krever ikke så mye pisking, forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29336 (forutsatt at man får knust frøene på noe vis da)

FrkMarge sa for siden:

Jeg har hatt en slik multimaskin som er kombinert foodprosessor, liten mixmaster og stavmixer der alt drives av motoren på stavmixeren.
Så sluttet plutseig stavmixeren å virke og da har jeg altså ingen av delene...
Det går fktisk ikke an å piske 2 egg med majoren for vispen går ikke helt ned i bollen og eggene havner under vispen...

Smørbrødene til Nanna er gode de, men jeg får ikke blandet kremosten med resten uten at det blir masse klumper. (Jeg har antydning til kronisk betennelse i armene da, kanskje det er litt avgjørende her?)

Kitt sa for siden:

Du kan stille inn Kenwooden slik at piskeren når helt ned i bunnen!
Det er en mutter på hver del som kan skrus slik at delen rekker ned til bunnen! :)

Du kan få kjøpt ny del til stavmikseren også. Hvilken type har du? Det finnes en nettbutikk som selger deler til de fleste merker og modeller.

FrkMarge sa for siden:

Kan man?Hvorfor er den ikke slik fra starten av da?:eek: Jeg har hatt saken i 13 år og ikke visst det....:rolleyes:

Ja jeg vet det er mulig å få nye deler, fant omsider igjen linken dit. De holder til rett i nærheten av der jeg bor, men de har flyttet, derfor har jeg ikke funnet dem igjen før nå:o

Jeg håpet bare å få laget noe før jeg får tak i nye deler..., men det er vel ikke mulig uten sikkert:(

Supera sa for siden:

Disse nøttesconesene. ;) Men de krever malte nøtter da OG blanding av ost og egg... Men jeg har laget disse for hånd. Den eneste maskinen som var involvert var minihakkeren som fulgte med stavmikseren for å hakke nøttene. Gadd ikke å male dem. Det gjorde ingenting at det var nøttebiter sconesene. Pisker heller ikke eggene. Sconesene ble helt fint. Saftige og gode.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.