< Tilbake til oversikten

Trenger hjelp til kostveiledning og trening

cmh sa for siden:

Har tidligere hatt ketolyse som veivalg, men er tilbake på gamle spor nå. Altså det vil si høykarbo og LITE aktivitet.
Er for tiden sykemeldt pga vond rygg, prolaps og slitasje.
Må komme meg i aktivitet, særlig i ulendt terreng, for å bygge kjernemuskulatur i ryggen.

MEN... Samtidig som å bygge muskler ønsker jeg å gå ned i vekt, stramme opp kroppen og rett og slett få det bedre.

Må også endre yrke (er idag hjelpepleier) og er veldig usikker på hva jeg skal velge. Det må jo da være ett yrke som ikke belaster rygg og ankel i stor grad.
Hovedønsket i yrkevalget er å jobbe rundt og med mennesker.

Noen som har tips til både kosthold, yrke og trening, da spesielt de to første?:(

kamp sa for siden:

Har ketolyse virket før?

cmh sa for siden:

Ja, det har det. Men frykter inntaket kH blir for lite i forhold til aktivitet..?
Kan jo såklart øke kh inntaket..

index sa for siden:

Ingen problemer med å trene mens man er i ketose. Det kan nok mnage her inne skrive under på...

milena sa for siden:

Hvis du kikker i bunnen av denne siden så kan du finne noen tidligere svar. Jeg hadde i alle fall ingen problem med å trene og da ganske hard styrke og være i ketose. Tok kanskje litt tid i begynnelsen til kroppen vennet seg til, men etterpå så gikk det helt strøkent!

Ønsker deg masse lykke til!

cmh sa for siden:

Tusen takk! Tror jeg fant ett passende innlegg. Men skal lese mere gjennom sidene her når det passer bedre;)
Tok du forresten ekstra magnesium-tilskudd?

milena sa for siden:

Tar ett sånn standard magnesium-tilskudd på kvelden. Ingen store doser, men vanlig som jeg kjøpte på apoteket. Merket fort at jeg fikk kramper uten (men det har jeg egentlig alltid hatt - kramper altså:D).

Carisma sa for siden:

Ang yrke, du kan forsøke å melde deg som tilkallingsvikar på forskjellige plasser, så får du testet om du kan gjøre det og liker det. Barnehage, eller butikk, sentralbord, kantine/kafeteria... F.eks.

Anne sa for siden:

En bekjent av meg måtte omskolere seg fra hjelpepleier pga armene. Ville gjerne jobbe litt med mennesker. Hun tok legesekretær utdannelse. Noe innen helse, syns hun var berikende.

Lykke til!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.