< Tilbake til oversikten

Trenger tips ang avføring ... (Løs)

Kronedama sa for siden:

Ikke noe delikat området men søkr etter tips her inne hos dere erfarene:-)

Etter ca 2 uker lavkarbo så har keg virkelig fått fart på magen..
Trur det kommer av kosten rett og slett ( kan selføøgelig være annet men jeg tviler)

Har googler og fått opp gamle tråder.

Har dere tips hva jeg kan spise for løs mage? Hvor lenge vedvarer det?
Spiser jeg noe galt?

Ligger på ca 15 om dagen.

Blir veldig gla for tips og råd. Er fustrerende..

Yonah sa for siden:

Spiser du søtstoff? Det pleier gjøre ting vondt verre.

Ellers er det vanlig med en overgangsperiode der magen kan vær både løs og hard. Det pleier å gå seg til.

Hva spiser du? Slikt som frø, fiberhusk mm får enda mere fart på magen.

smgj sa for siden:

Hvis avføringen er blek, nærmere sennepsfarget og flyter i do kan det komme av at du produserer litt lite galle ennå. I så fall kan det lønne seg å legge seg på en mer moderat lavkarbo i et partre uker som en overgang. :)

Kronedama sa for siden:

Takk for svar :-)
Spiser litt fiberriks ellers vanlig lavkarbo mat som inneholder min 5 pr 100gr.

Har tatt litt coca cola light. Kanskje det er 'synderen'?

Avføringen virker normal sånn ellers uten om 'tykkelsen'..

Storemy sa for siden:

Melkesyrebakteriekapsler, Idoform mfl, regulerer magen min fint, både for løs og hard mage.. Og Bitterstern hjelper fordøyelsen ved å skaffe bitterstoffer, som vi gjerne får for lite via i mat og drikke. Det er en urtetinktur fra helsekostbutikken, og 5-20 dråper i et glass vann hjelper virkelig! God som bitterdråper i en drink på fredagen, også ;-)

Bønna200 sa for siden:

Det kanskje være at du spiser mer fett enn magen er vant til?

Carisma sa for siden:

Kan være en del av kroppens utrenskingaprosess. Mye dritt, bokstavelig talt, den skal kvitte seg med etter en omlegging.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.