< Tilbake til oversikten

Elsker rabarbra!

Moogie sa for siden:

Herlighet, hvor godt det var! Bakte en rabarbrapai med vaniljekrem idag og den blei bare dåp god! Halve paien gikk på høykant med en gang. Hele familien spiste med glede :) også er jo rabarbra skikkelig lavkarbo så fritt frem å nyte den :)

Noen flere som koser seg med rabarbra i disse tider?

Rin sa for siden:

Jeg har noen stilker jeg ikke helt har bestemt meg for hva jeg skal gjøre med. :p En gammel favoritt er å fryse rabarbra i småbiter og så lage hurtig-iskrem av det ved å mikse det sammen med et egg, litt søtning og en skvett fløte eller kokosmelk. Mm, frisk is!

smgj sa for siden:

Rabarbrasuppe! Nok et sted hvor flytende vaniljestevia tar bort 70% av søtningsbehovet.

Lillemy71 sa for siden:

Rabarbrasuppe/syltetøy med mynte. Nammenam :D
Lager en stor porsjon og fryser ned til vinteren, nytes kald med en klatt gresk yoghurt eller pisket krem :sikle:

Kitt sa for siden:

:sikle: Rabarbrasuppe er så utrolig godt! Iskald og leskende og full av sommersmak! :love:

Har også en knallgod paioppskrift som slett ikke er lavkarbo, men nyplukket rabarbra har jeg bare noen uker i året, så det blåser jeg i!;)

Moogie sa for siden:

Det går jo heeeeelt fint an å bakke en skikkelig god rabarbrapai heeeeeeelt lavkarbo som bare det :) og det blir supergodt!

Bønna200 sa for siden:

Den paien hørtes god ut. :) Jeg fikk rabarbra av mamma i går og fikk lyst til å lage denne i lavkarbovariant.
Er det noen som vet hvordan det ville funka å bytte ut melet med mandelmel?

Moogie sa for siden:

Det funker helt fint :) bare søk på paibunn her inne så er det flere gode varianter med mandel og kokosmel

Bønna200 sa for siden:

Takk! :blomster:

Carisma sa for siden:

Jeg laget smuldrepai ved å blande ketolyse bakemix og smør og strø oppå. Ble bedre og sprøere enn med hvetemel.

Nannah sa for siden:

Smuldrepaien blir aller best om du blander inn grovhakkede nøtter i smuldredeigen...fx valnøtter,mandel og pekan mmmm :sikle:

Moogie sa for siden:

Har ikke prøvd med bakemiksen. Hvor mye skal jeg bruke av miksen og smøret?

Carisma sa for siden:

Sånn passe :D aner ikke bare blandet ca 50/50 til jeg fikk nok til en form jeg.

Rin sa for siden:

Jeg lagde en rabarbrasmuldrepai i dag med kokosmel, mandelmelk og valnøtter. Ble stor suksess. :) Helt uten søtning, til og med.

Tone-G sa for siden:

Nam! Det hørtes godt ut :ja:

Helt etter mitt hjerte :ja:

Moogie sa for siden:

Det kunne jeg gjerne tenkt oppskrifta på :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.