< Tilbake til oversikten

Jeg fikk tollbrev! Men Iherb-pakka mi er under 200 NOK? What to do?

Tetra sa for siden:

Jeg savnet en pakke fra Iherb å fikk i dag brev om tolling av pakka mi. :O
Den inneholder såpe, drinksticks og en boks med 100 aloevera kapsler.

Betalte TOTALT med frakt 211kr med dagens kurs!
Står at jeg må betale 129kr for å fortolle den! :O Da ser jeg liksom ikke helt poenget med å bestille derifra... :(

Må også legge ved vedlegg av kvittering eller faktura for å bevise hva den inneholder. Holder det å ta print-screen av bestillinga mi tro?

Noen som har vært borti detta? Skal jeg sende inn, eller skal går den bare i retur om jeg lar være å sende inn noe?

Heeeelp.......? :confused:

j88 sa for siden:

Jeg har opplevd det en gang, men da bare ringte jeg, og da ble det ordna, var bare en feil, sdien pakken kom på over 200 med frakta, men prøv å ring. Er nok bare gjort en feil med din også

Moogie sa for siden:

Ikke betal noe. Bare ring eller send dem en epost med kviteringen vedlagt så ordner det seg :)

elien sa for siden:

Bare ring å snakk med de, tror nr er 04004.

Jeg opplever feil hele tiden, den siste hatt de registret GBP
i stede for USD:eek:
Og det ble jo ikke helt riktig, kom da over 200.

Chamomilla sa for siden:

Det var en tråd om dette her for en stund siden. Da var det en feil hos iherb som gjorde at fraktbeløpet ble regnet inn som en del av de 200. Fikk en sånn selv da - som jeg fortollet, orket ikke styre med det den ene gangen. Hun som leverte ut pakken snakket ikke så godt norsk heller så jeg ga litt opp.

elien - jeg bestiller jevnlig og det går som regel alltid bra - uten feil.

Håper det ikke er noe sånt nå. Jeg har mange pakker som jeg venter på for øyeblikket.
Håper du får ordnet opp i det.

Bønna200 sa for siden:

Jeg har ventet på et par pakker i noen uker nå, så jeg mistenker at de sitter fast i tollen... Men mine er også på under 200.
Jeg har aldri opplevd det før. Jeg får vente og se.

Chamomilla sa for siden:

Jeg synes pakkene i det siste har tatt en smule lengre tid før de dukker opp... La oss håpe det ikke har med å sitte fast i tollen å gjøre.

taraquin sa for siden:

Da dette skjedde med meg sendte jeg kontoutskrift som viste at beløpet var såvidt under 200,- I ditt tilfelle går ikke dette, men send kontoutskrift allikevel sammen med en screenshot av leveringsbekreftelsa hvor fraktsum og kjøpesum står spesifisert, da tar det nok et par uker og så har du pakken gratis :)

Annala sa for siden:

Lurer på om det er derfor jeg ikke har fått pakka mi også??? :( Fikk e-post om at pakka var shippa 30.05 men har ikke fått den hjem ennå....hmmm, får kanskje vente på brev fra tollvesenet da :p

Tetra sa for siden:

Jeg gikk inn på Iherb å lagret utskriftformatet, sendte dette til mailadressen på brever å spurte hva jeg skulle gjøre siden pakka mi var på totalt 211kr og jeg ikke ville betale 129 for å få den ut. Fikk aldri noe svar på mail, men etter 3-4dager fikk jeg hentelapp på pakka mi i posten :D

Bønna200 sa for siden:

Jeg venter enda, jeg... De kommer jo aldri! :mad:

Chamomilla sa for siden:

Jeg fikk brev fra posten i dag om at "legemidlene" mine blir returnert til iherb... Kan ikke klage, det er "for høy" dose c-vitamin i begge pakkene jeg venter og i den ene er det i tillegg urter som jeg ikke sjekket nøye nok. Vet ikke hvilken av de to som er stoppet. Tipper begge siden det er to uker siden jeg bestilte nå. Får finne noen andre c-vitaminer og svelge en haug i slengen da..

Synes tollerne kan bruke ressursene sine på helt helt andre ting og ikke på folk som bare vil ta ansvar for egen helse. :(

nellie sa for siden:

Synes tollerene er ganske greie med D-vitaminer, jeg. Tar alltid inn høyere doser enn det som egentlig er lov og selv om de har sjekket pakkene, så lar de dem gå igjennom. Er bare når jeg har bestilt 10.000 iu de er blitt sendt tilbake.

Nå har jeg ventet på ei pakke i evig tid. Men jeg leste noe om at det hadde kommet noen regler på noe nøttegreier, så det er kanskje litt heavy kontroll i en periode?

Bønna200 sa for siden:

Hvilke urter var det?
Og jeg er helt enig. Det må da være verre ting tollerene kan bruke tida si på å stoppe. :o

Carisma sa for siden:

Det er definitivt høy kontroll på alt for tida! Vi bestiller innmat til bleiebøtte fra England (1/3 av norsk pris) og til og med den var åpnet og sjekket og brukte to uker mot normalt fire dager i postgang. :rolleyes:

vaskeklut sa for siden:

Helt normalt at tollvesenet har perioder med mer kontroller enn andre. Ikke første gangen det har vært mange iherb-pakker som har blitt stoppa i "bolker". Vanligvis har de stikkontroller og slik på hva som lager hvilke lyder etc. Ofte har det vært et "rush" med ting som ikke er lovlig å ta inn som er oppdaga, og da er det naturlig å kontrollere ekstra en periode. Jeg har lover og regler å følge på jobb jeg også - samme hvor "teite" folk/jeg måtte synes de er...

Bønna200 sa for siden:

Jada, kluten. Jeg veit det finnes lover og regler, jeg har tross alt vært i dette samfunnet ti år lenger enn deg. :p
Men det er så frustrerende å ha kjøpt og betalt varer for mange uker siden og ikke få dem. Savner teen og kryddere mitt. :cool:

nellie sa for siden:

Jeg fikk ei pakke i dag. Bestilt 28. Mai. Men bedre seint enn aldri.:p

Chamomilla sa for siden:

Og jeg fikk brev om nok en retur. Så tragisk at c-vitaminer går som legemidler. TRAGISK!!!!!!!! Det var KUN c-vit i ene pakken. Ingen tvil om hvor strengt de håndhever dustereglene.

Bønna200 sa for siden:

Jeg fikk også en pakke i dag! :heia: Den bestilte jeg 30. mai, så det er jo ikke så gæli. Men den andre bestilte jeg for en måned siden, så trodde det var den. Men neida...

vaskeklut sa for siden:

Hvorfor handler dere ikke vitminer o.l fra bigvits.co.uk i stedet for å rive dere i håret over iherb-sendingene?

Bønna200 sa for siden:

Jeg har ikke handlet noe som ikke er lov. Det er derfor jeg synes det er så irriterende at det tar så lang tid... :o

Chamomilla sa for siden:

Håret mitt er intakt. :lol: Det har vært såpass mye å spare ved å handle på iherb fremfor andre steder at jeg synes de tapene er verdt det. Men jeg vil aldri la vær å kommentere de idiotiske restriksjonene vi har på temmelig ufarlige kosttilskudd.

Jeg skal sjekke bigvits... men maksdose på c-vitaminer, vet du hva det er når man tar inn fra et EU-land?

Chamomilla sa for siden:

Nytt motto fra myndighetene: Vi er alle kriminelle smuglere inntil det motsatte er bevist....:p

Bønna200 sa for siden:

Ja, noe sånt. :p

vaskeklut sa for siden:

njet, men kanskje smgj gjør? hun bruker å ha rimelig kontroll på slik!

Bra håret ditt er intakt, forresten :lol:

nellie sa for siden:

Nå finnes det jo mye dumme folk som tar inn død og bedervelse, så ikke så rart de sjekker.:p Skyld på dem.

amritam sa for siden:

Jeg vet ikke akkurat hva den er, men det skal være det samme som det er lov å selge i det eu-landet du handler fra. Så hvis du stoler på at de bare selger lovlige doser, så er det bare å bestille.

amritam sa for siden:

Sorry, ignorer det svaret, jeg mener det skal være sånn, men det er jo ikke det når det gjelder d-vitaminer, kom jeg på, så jeg vet ikke.

amritam sa for siden:

c-vitamintabletter på 750 mg får du jo kjøpt på apoteket her uten resept også, så det burde være trygt å ta inn fra eu i hvert fall.

Kanutten sa for siden:

Rimi og endel andre butikker selger 1 gr c-vit. Du må bare spørre om dem for de har ikke lov til å la dem ligge fremme.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.