< Tilbake til oversikten

Treningstråd for juni 2013

nellie sa for siden:

Ny måned, nye muligheter!

:boxing: :boat: :visemuskl :hest: :heia:

Om du skal bokse, seile, løfte vekter, ri eller begynne med cheerleading.

Før det opp!

Cyan sa for siden:

Jeg blir med denne måneden, jeg :)

1. 70 minutters gåtur

nellie sa for siden:

:heia: Cyan!

Mine mål er at jeg skal begynne på og avslutte Bombshell bootyprogrammet. 3 underkroppsøker i uka. Skal ha litt mer fokus på muskelbygging enn fett-tap denne måneden.. Lei av slanking.

Også skal jeg få syklet meg en tur hver uke.

Blir så salig mye jobbing om dagen, for alle er jo plutselig syke.. Men må ihvertfall få inn de fire økene der.

Cyan sa for siden:

Målet mitt er (som vanlig) 3 styrkeøkter og 3 gåturer i uka. Får se om jeg klarer å klokke inn alt i juni :)

shailene sa for siden:

Jeg har som mål å gå/jogge 1 time hver dag, og få mer struktur på styrketreningsøktene. Satser på funksjonell trening med turgåing og jogging i skog og mark, og trene styrke med egen kroppsvekt og kettlebells.

synsegulla sa for siden:

Mitt mål er å leve så aktivt som kroppen tåler nå.
2 juni: svømt 1500 meter og gått tur ca 1/2 time.

Lich sa for siden:

Løp 5 km fart 6,41/km ,nå er det fint å løpe ute. :)

nellie sa for siden:

1
Økt 1 i Bombshell booty (ferdigprogram) (skrevet om opplegget i MUP'en min)

• 30 minutter kardio, inkludert 8 kortintervaller. 10 sek på, 30 av. Fra 8.5 km/t til 13.3 km/t på siste draget.

Sjøstjerne sa for siden:

17 min jogging på morgen, skulle egentlig løpe intervall men gadd ikke. 30 days shred etter skolen, så en lang gåtur for å komme opp i 10000 skritt. 15000 skritt ble det til slutt i dag!

Cyan sa for siden:

Jaja, her kommer jeg med pusletreninga mi, men er vel bedre enn å sitte på ræva lell :p

1/6: 70 minutters gåtur
3/6: 35 minutter styrke (iform's nybeggynnerprogram A) med supersett

kaffedamen sa for siden:

Jeg er fortsatt på opptrening, ikke i gang med trening, men det går da framover. Denne uka prøver jeg meg på litt forsiktig styrketrening igjen også.
5 km i skogen med bikkja.
3 baseøvelser med kettlebell.

Cyan sa for siden:

4/6: 2 timer og 45 minutter gåtur i marka

Lich sa for siden:

Markløft 60 kg 37,litt biceps,assisted dips, benkpress m hantler 10 kg123.og litt strekk øvelser og knebøy uten vekt.Sier til meg selv hver dag at jeg må strekke mer så jeg kommer igang med knebøy.men blir ikke så mye ut av det gitt...

shailene sa for siden:

I går ble det 40 min trimtur i skogen, og 1 time fullkropp styrketrening. I dag kjente jeg at jeg trengte en hviledag, tror det har blitt litt vel mye trening i det siste. Gøy å kjenne at kroppen har blitt "lettere" og strammere selv om vekta står stille da.

crystal sa for siden:

Hiver meg med på denne!
Styrketrening i går, hviler i dag også er det styrketrening igjen i morgen :D
Er kjempedårlig på å få inn kardio, burde vel prøve å få inn litt mer av det denne mnd. Er ikke så lett når styrketrening er så mye morsomere!

TrillTrall sa for siden:

Syklet til og fra jobb i går (altså 4. juni). På vei hjem ble jeg som vanlig forbisyklet opp brattbakken (Bøckmannsveien for den som er lokalkjent) og tenkte at jeg skulle prøve å henge på for å se hvor mye jeg klarte. Og jaggu hadde jeg mye å gå på! Hang på bakhjulet til en ukjent kar og vi suste forbi en kvinne noe yngre enn meg som hadde syklet forbi meg mye lengre ned. :D Har aldri syklet så fort opp der. :)

Ble 38 + 30 min / 9,1 + 7,9 km.

Lich sa for siden:

Har du prøvd intervall trening? det synes jeg er gøy.finnes utallige variasjoner,feks løp så fort du kan opp bakke,tutle ned igjen.Eller et min på mølle et min av.Du får trent mye kardio på kort tid og kan konkurrere med deg selv hvis du liker det.

TrillTrall sa for siden:

20 km / 100 min på sykkel, 8 grader og regn. Hekta på sykkel gitt. :)

Cyan sa for siden:

5/6: 25 minutter styrke (med supersett), 20 minutter kardio på sykkel

Hadde øking på vektene i dag. Er helt vissen i kroppen nå, klarer knapt løfte armene. Så slår jeg et slag for supersett. I love it! :)

nellie sa for siden:

Jesus.. Hadde det så fælt på starten av treninga i dag atter fysj! Kjentes ut som at jeg begynte å få influensa. Men det gikk over etter en times tid. Kjørte styrke på øvre del av rygg, bryst og triceps.:) Også kortintervaller etterfulgt av moderat kardio, på tredemølla.

Lich sa for siden:

8,5 km fart 6,26 pr km, fin tur,går litt tungt i oppoverbakker ennå, men det kommer seg.

Sjøstjerne sa for siden:

I dag skulle jeg egentlig ha treningsfri, men våknet av meg selv kl 630, så tok en runde 30DS, lvl 1. Juhu!
Noen flere som har Fitbit her forresten?

Cyan sa for siden:

5/6: 25 minutter styrke (med supersett), 20 minutter kardio på sykkel
6/6: 65 minutter gåtur

crystal sa for siden:

Har hatt det i bakhodet at jeg skulle teste det ut å nå ble jeg så nygjerrig at jeg må prøve! Takk Lich :D

I går ble begynte jeg å bli syk så det ble en tur på 3 km i stede for styrketrening.
Er syk enda, men mått bare ta en økt styrke å den ble faktisk helt fantastisk :)

Lott sa for siden:

Åh, HER vil jeg være med :) Har som mål å løpe to mil i uken. Løper med min høyt elskede nike+ watch, det er så motiverende! Kobler klokka til pcen etter hver økt, og den smekker opp kartet med hele løypen jeg jogga, med farger etter rask/slow fart, pace, raskeste/tregeste km, total tid, og samler all info. Sånn til dere som evt ikke har hørt om den :) Lastes opp på profilen min på nike.com

Mandag ble 6 km rundt Nidelven i Trheim, tirsdag 4km, og i går 6km igjen. 4 i dag er i utgpkt ukas siste.

Sliter med høy puls og seige bein i det siste, alt er så tungt og jeg vil bare sove. Tror jeg må få i meg mer energi i form av fett men sliter litt. Kjedelig når all trening er så tung :(

TrillTrall sa for siden:

I går, altså 6. juni, skulle jeg på et kurs og valgte å kjøre bilen til jobben og gå derfra. Ble 6,5 km / 100 min i nydelig, men litt kjølig sommervær. :) Men da jeg våknet i morrest kjente jeg at jeg hadde gått så lenge på asfalt i går... Så da unnet jeg meg å ligge i 45 min til, dusje og spise frokost til pc og frokost-tv før jeg ordnet meg ferdig og kjørte til jobben. Utorlig deilig med en slik lat og rolig morgen en gang i blant! :)

Cyan sa for siden:

Motivasjonen var helt på bånn i dag, men har nå likevel fullført dagens planlagte styrkeøkt. 45 minutter med iforms nybegynnerprogram B.

Lich sa for siden:

6km løp fart 6,25/km

senka sa for siden:

Rask gange i 45min.:)

TrillTrall sa for siden:

I går droppet jeg skogsturen før jobb så utpå kvelden ble jeg litt rastløs og kastet meg på sykkelen. :) Ble 32 min / 8 km, tok det med ro da og tok litt bilder, men det var deilig å komme seg ut og få litt luft.

shailene sa for siden:

Onsdag: 40 min gange + 20 min jogging, styrke overkropp.

Torsdag: Treningsfri.

Fredag: 40 min gange + 20 min jogging, styrke fullkropp.

nellie sa for siden:

Bein/rumpe i dag.
Markløft, utfall, glute bridge, hip trust, kick backs, quad-strekk. Sistnevnte ikke på den konstruktive måten..

Lich sa for siden:

Er så fint vær i Oslo for tia så blir bare ute løping.I dag ble det 7,5 km fart 6,15 min/km, hyggelig løpetur med min kjære,det er så fint og inspirerende å ha selskap på turen, det gikk fort i dag.

Cyan sa for siden:

45 minutter gange, 5.12 km/t snittfart

crystal sa for siden:

Styrketrening gjennomført, gøy :D

senka sa for siden:

Rask gange i 50min :D

Cyan sa for siden:

45 minutter gange, 5.3 km/t snittfart
40 minutter styrke (iforms nybegynnerprogram A)

silje21 sa for siden:

2 timers spasertur, ikke store greia, men hvertfall ut i solen og vekk fra sofaen. en start :)

TrillTrall sa for siden:

Etter kakeselskap med aaaalt for mye kake måtte jeg bare røre på meg på kvelden og det ble 16,55 km / 50 min på sykkel, dro på skikkelig de siste 4 km og ikke så verst før det heller. :) Sykler på terrengsykkel da så det kan ikke sammenlignes med de som suser i vei på landeveissykler akkurat.

senka sa for siden:

Sykkelen 15 min
Styrketrening 45min :)

TrillTrall sa for siden:

Syklet til jobb i dag, det satt langt inne med 8 grader og yr i lufta, men jeg hoppet på sykkelen allikevel. Kom så godt i gang at jeg la inn en liten ekstrarunde før jobben så jeg nådde 10 km / 42 min. :)

Hevingen sa for siden:

Jeg hiver meg med her, selv om jeg nok ikke kan logge like hard trening som dere andre. Men sier som flere andre har sagt, at lett trening er bedre enn å sitte i sofaen.

Jeg har som mål å gå en halv times tur 5 ganger i uka, nå til å begynne med. Har vært mye sliten så det er vanskelig å komme i gang. Men i går gikk jeg tur sammen med min kjære det ble faktisk en time. Så da er denne uka i gang. Hadde noen turer forrige uke også, men de er ikke logget.

Får vel starte opp Endomondo igjen :D

Lich sa for siden:

Løp en tur,7 km fart 6,10 min pr km .nå går det greit og er morsomt å løpe.

shailene sa for siden:

Etter jeg endelig ble bra i ankelen, fikk jeg vondt i kneet istedet, så vet ikke om denne joggingen er noe for meg. Er ikke veldig vondt altså, bare redd det skal bli verre hvis jeg bruker kneet for mye... Uff, dette var skikkelig trasig, merker jeg. Energinivået og motivasjonen har selvfølgelig gått helt ned i kjelleren igjen, men jeg har ihvertfall fortsatt med styrketreningen for mage, rygg og overkropp, så får jeg holde meg til det til knestøtta kommer i posten (håper virkelig den funker!).

senka sa for siden:

Trening i basseng i 45min med musikk og terapeut :D

nellie sa for siden:

20 minutter tredemølle, styrke på rygg og bryst/skuldre, 60-50-40-30-20-10 intervaller på tredemølle og litt rolig kardio. + strekking på skuldra.

TrillTrall sa for siden:

Syklet til og fra jobb i går, ble 2 x 42 min / 10 km, la inn en liten ekstrarunde begge veier for å runde 10 km. :D

Cyan sa for siden:

10 minutter yoga i går kveld. Teller det? :snill:

TrillTrall sa for siden:

Syklet til jobb, la inn en ekstra runde så jeg rundet 10 km / 42 min. :)

Lott sa for siden:

Klart Yoga teller! Tipp topp trening :)

Løp 6 km på nye sko i går, karbet opp litt i helgen (syndet med et par babymuffins) og guuud så god formen var :D Det var deilig, og jeg slo alle mine rekorder. Skulle løpe 4km ute i dag men jeg sovnet etter jobb og skal på kino kl 21, så den får bli i morgen.:)

Cyan sa for siden:

55 min gange, 5.1 km/t snittfart

TrillTrall sa for siden:

Syklet hjem fra jobb, 35 min / 8,3 km. :)

langaard sa for siden:

Skipp kardiotrening, gå for styrktrening istedet:)

crystal sa for siden:

Da fortsetter eg bare som før, bare uten den dårlige samvittigheten ;)

Ble en heseblesende (er syk) økt i dag :)

Sjøstjerne sa for siden:

I går: Slyngetrening, mest for å teste mine hjemmelagde slynger. Å det var HARDT!
Greide å få gått alle skrittene mine også, dessuten brukte jeg halve dagen på å plaske rundt i en fjord iført en ganske så stor overlevelses drakt, tungt!
I dag: 14 min HIIT. Kjipt, hater det egentlig, skjønner ikke hvorfor jeg gjør det, mye mer glad i mine 20 min med jogging.

TrillTrall sa for siden:

Jeg har virkelig sykkel-dilla - ut på tur i morrest, kom hjem igjen etter 2 t 22 min / 27 km. De første 13,6 km var stort sett motbakke... Jeg er sliten fremdeles, mange timer etter. Men veldig artig da! :)

Cyan sa for siden:

30 minutter gange

Lott sa for siden:

Etter løpeturen på mandag skulle jeg egentlig ut både tirsdag og onsdag også, men jeg har vært så sliten, hatt oppgang i vekt og bare lyst til å sove. På en mnd har jeg bare regulert litt vann vekt på 2-3 kg så jeg mistenker at jeg ikke kommer lengre ned så det kan være motivasjonen det står på. Håper jeg makter 6km etter jobb i dag, har 14 km igjen denne uka :)

crystal sa for siden:

Styrke, pissedmode;)

nellie sa for siden:

Styrke på bein og rumpe i dag. Også 20 minutter kardio etterpå.

Sjøstjerne sa for siden:

13000 skritt før kl tolv! Boyah! Også, styrke trening, 20 min!

senka sa for siden:

Sykkelen + styrke ;)

Lich sa for siden:

Løp 8 km i går, fart 6,25 min/km

Lott sa for siden:

Oi, så god form du er i! Skal ut på 6 km nå, håper på å få til raskere enn 7,3 min/km ... :)

nellie sa for siden:

Styrke på underkropp og 20 minutter moderat kardio. :) Det var en fantastisk økt! Og det liker vi.

Lott sa for siden:

Dagens økt ble 6 km, ingen rekordsprenginger.

Det tar nok tid før jeg når 5 km på 30 min :) Men Nidelven er en fin plass å trene opp kondis på før styrketrening starter til høsten.

Slenger med bilde av dagens og mnd's økter med løping. 4 økter første uke og 1 økt forrige uke.. Slappe greier, får ta det igjen denne uka :)

Cyan sa for siden:

Det har blitt litt mye latskap den siste uka, men i dag har jeg fått inn 2 x 25 minutter rask gange

nellie sa for siden:

Dagens første:
Romaskin: 500 meter x 2

Benkpress 6 x 3
Nedtrekk 8 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3
Skråbenk 5 - 5 - 4 fail
Sittende roing i "maskin" 8 x 3
Sittende face pulls: 8 x 3
Enarms hantelroing: 8 +2+2+2+2+2+2+2+3

10 minutter på tredemølla.

crystal sa for siden:

Ukas første:)

langaard sa for siden:

40 kjappe pushups:)

Lich sa for siden:

40.....da hadde jeg vært død.Men løping derimot, i dag har jeg løpt 8,5 km sammen med min kjære,det er så hyggelig og vi inspirerer hverandre til å løpe fort.Synn at det blir så sjelden jeg får ham med.Fart 5,58 min/km.:D

Lich sa for siden:

Takk,formen kom seg veldig etter endel knall tøffe intervall runder.Det gjør underverker.

Lott sa for siden:

Jeg må vel starte med intervaller igjen jeg også.. :) Synes det går seint! Har du tatt det på mølle eller har det blitt utendørstrening? Litt usikker på hvordan det er best å legge opp intervaller ute, men jeg kan jo sikkert prøve en 45/15 på landevei også.

Tirsdag løp jeg langs Ladestien, og den er knalltøff. Masse bratte fjellbakker.. Men det hjelper på formen, selv om den totale tiden ble litt seigere. 8 km, er knallstiv etter alle motbakkene :D

synsegulla sa for siden:

Litt vasking i huset er dagens trim.

VSB sa for siden:

Jeg er sånn smått i gang etter skader. Styrke på overkropp har jeg fulgt opp litt, men... Nå sykler jeg til/fra jobb to ganger i uken. Fått inn noen greie gåturer, men må holde meg til en 6-7km for ikke å få vondt. Prøvde litt elipse (10min) og beinpress i går, men det ble helt klart for tøft på knærne.

senka sa for siden:

Tirsdag rask gange 45min
Torsdag rask gange 60 min :D

langaard sa for siden:

Dips, bicepscurl, pushups:)

Lott sa for siden:

Jeg dro ut på en liten 4 km, intervallene får vente til imorgen. Følte jeg sprang ræva av meg i dag, men klokka sier at jeg er supertreig. Så jeg håper intervallene hjelper på formen. Nå har jeg løpt rundt 45 km i Juni, så dette bli en god mnd, neste blir enda bedre siden jeg hadde en slapp uke nettopp.

Lich sa for siden:

Intervaller kan gjøres på så mange måter,jeg har løpt på mølle et min på ,et min av, fart øker fra 10km/t til 14,5. Det liker jeg ,fort gjort og her merker du rask framgang i form.I tillegg har jeg jobbet med å øke skritt lengde og få hofta fram.Alt dette er jo litt sære løpe ting og ikke nødvendig for å ha glede av å løpe,men veldig gøy å kunne løpe fort da.Utendørs intervaller tar jeg enten i en bakke:full fart opp,tuttle ned ,eller på en flate,type:løp det du greier til du ikke greier mer,jogg lett til pusten roer seg ,gjenta ganger ti.

I dag har jeg hatt en rolig løpetur på 7,5 km fart 6,25 min/km.

Lott sa for siden:

Takk for tips! Jeg har brukt både 1/1 og 45/15 på mølle med helling og det er supereffektivt. Men det er deilig å løpe ute mens jeg kan, så jeg skal prøve meg litt frem og ta med meg rådene. Sist jeg var på Løplabbet fikk je gbeskje dom at jeg hadde litt lange løpesteg? At jeg måtte korte dem ned litt, sette foten ned nærmere kroppen og prøve å bruke tærne mine mer. Han mente jeg bruker unødvendig mye energi når jeg løper og derfor sliter meg ut. Mens min PT derimot, aldri har kommentert løpeteknikken min. Må finne meg noen flinke som kan hjelpe meg tror jeg.. :)

nellie sa for siden:

Testa clustersett i dag. Det var gøyalt. Tungt, men..

Markløft: 3+3+3 x 3
Frontbøy: 7 x 3
Sittende roing: 12 x 2
Brystpress: dropsett
Benpress: myoreps
Glute bridge med rygg på step, med strikk: 7 x 3
Enarms hantelroing: dropsett
Landmine squats: dropsett

Ille tung økt. Og det liker vi!:)

Lich sa for siden:

Opp på tær og små ,små skritt hører man jo ofte.Men da må vel skoene være tilpasset det? Jeg lander nok mer på forfot nå en jeg gjorde tidligere og løper også i sko som er mindre dempa og lettere.Men stegene er lengre og antall steg pr. Min er vesentlig høyere.
Egentlig er vel det viktigste at man har det gøy og holder seg skade fri? Blir ikke noe fart på løpingen hvis man ikke synes det er morsomt ,tror jeg :D

crystal sa for siden:

Ble en god økt i dag :)

Lott sa for siden:

Det var når jeg var for å tilpasse sko at jeg fikk beskjeden, de filmet steget mitt og viste meg i sakte-film. Fikk beskjed om at jeg strekte ut steget for mye og at jeg landet for mye på hæl. Så jeg måtte begynner å lene meg litt frem, lande lengre frem på foten og korte inn stegene litt. Men som sagt har ikke PT kommentert dette før så jeg må finne en mellomting :) Helt enig at det viktigste er at man liker det!

Var ute i går, prøver meg på en 4 km i gode hjembyen i dag :D

senka sa for siden:

Styrke i 50 min :D

crystal sa for siden:

Styrke på overkroppen også utfall med bare stanga(20kg) for å trene litt på teknikk.

Bik sa for siden:

Så flinke dere er. Her blir det en gåtur hver dag, men burde absolutt ha gjort noe for magemusklene...:o

synsegulla sa for siden:

Har lekt med ungene ute i dag. Det var jammen slitsomt, men veldig veldig gøy ;)

Cyan sa for siden:

Etter to dårlige uker har jeg tatt meg sammen igjen. 1 time rask gange i går, fordelt på 2 gåturer og 10 minutter jobbstrekk. I dag har jeg fått gjort unna ei styrkeøkt på 20 minutter med supersett og 20 minutter intervall på ergometersykkel.

nellie sa for siden:

I dag tok jeg meg en topptur, på morgenkvisten. Klatret i fjell og forserte elver. Følte meg som rene Lars Monsen.

I ettermiddag trena jeg rumpe/bein + skuldre i en times tid og avsluttet med kortintervaller og litt moderat kardio på tredemølla.

Løpte på 14.2 km/t på siste draget i intervallrundene. Herregud som jeg elsker det!

crystal sa for siden:

Glemte å skrive på tirsdag også ble det en i dag:)

crystal sa for siden:

I dag ble det en tur med hunden oppover fjellet jogging og rask gange 6 km:)

Lott sa for siden:

Ble ingen trening på meg forrige uke. Men 7 timer husvask, flyttin gog nedpakking av bolig og paintball ble det :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.