Hei! Jeg har nettopp begynt å lese om ketolysekuren og all denne lavkarboen, og ble veldig interessert i det. Har prøvd greteroede måten nå i over 1 år, og har ikke gått ned mer enn 4 kg... Går ikke ned uansett om jeg spiser mindre kcal enn jeg forbrenner. Så nå prøver jeg noe nytt :-)
Tok mitt første måltid på ketolysedietten, men er usikker på hvor mye jeg skal ha i mengde..
Jeg lagde 2 egg, 4 skiver bacon og en liten spiseskje ekte majones.
Tips nr 1: når du er tom for melange så kjøper du smør i stedet og bruker det. Ekte smør har ikke en overflod av omega6.
Du skal ikke spise så mye at du blir kvalm, bare til du er passe mett. Husk å få i deg karbohydratrasjonen fra grønnsaker. Det er like viktig som å få i seg nok fett.
Hei
Følg ketolysekuren "etter boken" da har du størst sjanse for et godt resultat.
Har du utslag på stix - roa til lilla - fargen er uten betydning. Da er du i ketose.
Går du ned i vekt og spiser deg mett, da trenger du ikke tenke så mye på KH, proiteiner og fett% etc. Bare fortsett å spise det du vet er lov.
Moderat mosjon sikrer et jevnt vekttap hos de fleste, for noen er det en nødvendighet for at ketogen diett skal virke.
Lykke til :)
Torkil
Sjekk oppskrift-forum her inne :) Masse knallgode forslag til alle måltider, hverdag og fest :) Lykke til med å nå dine mål.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.