Leyyda sa for siden:
Jeg har bestilt startpakken som skal vare til 10 dager. Men blir overrasket over man skal blande kakaoen med lettmelk? Det blir vel en del unødvendige karbohydrater tenker jeg? Noen som vet noe om det?
Leyyda sa for siden:
Jeg har bestilt startpakken som skal vare til 10 dager. Men blir overrasket over man skal blande kakaoen med lettmelk? Det blir vel en del unødvendige karbohydrater tenker jeg? Noen som vet noe om det?
nellie sa for siden:
Du skal på en VLCD-diett(Very low calorie diet), og det er vel ikke karboinnholdet som er hovedfokuset der, selv om det er en VLCD-diett med redusert karboinnhold. Her kommer du uansett i ketose pga næringsunderskudd, så det er ikke noe å tenke på, sånn i første omgang.
Leyyda sa for siden:
Når jeg ringte de en dag før og spurte hvor mange kalorier det var i Eurodiett sa hun at de regnet ikke på kalorier men karbohydrater. Tror det blir to måltider med melk pr dag. Det synes jeg er mye. Med kuren, olje til steking av grønnsaker og grønnsaker og melk må man vel snart være oppe i 1100 kcal pr dag. Men hvis det funger så....Skal ringe i morgen og høre hva de sier.
Lille34 sa for siden:
Lettmelken er helt ok, og dietten kommer til å fungere fint uansett:) Jeg har aldri drukket kakaoen, men pleier å blande brownie- og pannekakemiksene med melk.
Leyyda sa for siden:
Fikk dette svaret fra Eurodiett i Norge:
Du skal ikke bruke lettmelk. Men skummetmelk eller vann. Sjokoladepuddingen skal du bruke 2dl skummetmelk og 1dl vann. Det er korrekt. Aldre lettmelk, kun skummetmelk eller vann!
Leyyda sa for siden:
Tror jeg heller spiser ett egg for et av "melke-måltidene". Blir uansett ikke til å bestille de drikkene mer tror jeg, kakao og cappucino.
Lille34 sa for siden:
Jeg brukte lettmelk, og har hatt en fin og jevn vektreduksjon :) Og det er det viktigste for meg.
Masse lykke til!
Hedda:) sa for siden:
Da jeg var på Fedon-klinikken snakket hun om en laktoseredusert melk, er den bedre å bruke en skummetmelk sånn karbomessig?
Anel73 sa for siden:
Jeg spurte sykepleier idag om vi kan bruke skummet melk eller ekstra lett melk- hun anbefalte skummet melk.
nellie sa for siden:
Karbomessig; nei.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.