< Tilbake til oversikten

Lavkarbo på café i Sarpsborg

nellie sa for siden:

Ja, her i Særp er vi så heldige at vi har fått en café som selger lavkarbo kaker, brownies, pannacotta, karamellpudding, glutenfritt- og av og til lavkarbobrød, glutenfrie lavkarbo supper, sukkerfrie kaffesiruper, you name it! Menyen varierer veldig, så det er forskjellig hele tiden.

Frøken Holms kakekunst og catering.

Hun som driver den spiser lavkarbo selv, selger mest vanlige kaker og smørbrød, men har nesten alltid et lavkarboalternativ på menyen. Hun bruker mandelmel, sesammel, kokosmel, sukrin, tagatesse, ja i det hele tatt, så ikke noe fake lavkarbo, som man får mange steder. Det er bare til å spørre om innholdet i det som finnes, så får man det.

Anbefales! Kjekt å stikke innom om man skal en tur til Svinesund eller Nordby f.eks.

Pannacotta med lime, chili og bringebærsaus.

Glutenfrie og lavkarbo browniecupcakes med sjokoladekake og rista hasselnøtter.

Glutenfri og lavkarbo moccasjokoladekake.

Glutenfri lavkarbobrød.

Mørk sjokoladecupcakes.

Sjokoladecupcakes.

:D

Dietta sa for siden:

Fyttekatta her var det mye godt :sikle:

nellie sa for siden:

Er kjempefint der!:) Ikke verst priser heller.

Rin sa for siden:

Så kult! Jeg ble veldig overrasket da jeg snubla over en liten café på Kjelsås som også hadde lavkarbo-brownies og greier i disken. Jeg spurte om innholdet også, og fyren i kassa listet opp egg, nøtter, kakao, sukrin. Veldig imponert, selv om jeg ikke valgte å smake mens jeg var der. :cool:

Carisma sa for siden:

Hun burde gi ut en kokebok også ut fra bildene å dømme! :D

Om man kjører mellom Oslo og Gjøvik kan det være greit å vite at lygnasæter (litt over halvveis) har en lavkarbo middag på menyen. Har ikke spist der selv på mange år (siden før lavkarbo), men har hørt av andre at det er god mat. Var innom der 17. Mai og selv da hadde de et slikt valg på en ellers meget begrenset meny (roastbeef med blandet salat).

Mona S sa for siden:

Jeg kjenner kjæresten hennes... ja, så vet dere det :lol: Men jeg vet hvor jeg skal på café neste gang jeg er hjemom! Har jo fulgt prosessen frem mot åpningen av stedet gjennom kjæresten, og hun virker innmari flink!

nellie sa for siden:

Jeg kjenner broren hans.:p Sarpsborg i et nøtteskall.:p

Chamomilla sa for siden:

:sikle:

Ser ut som et sted vel verdt et besøk! Bare at jeg kjenner ingen i Sarpsborg og bor haugevis av mil unna. :p

hannerypa sa for siden:

Heisan. Lurte bare på hvor den Cafen på Kjelsås ligger. Blir nok en tur til Sarpsborg, så veldig godt ut på de bildene :p

hannerypa sa for siden:

Heisan. Lurte på hvor den cafen på Kjelsås ligger, da jeg bor i Oslo :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.