< Tilbake til oversikten

På farta-mat i sommervarmen

flinkeellinor sa for siden:

Hei!
Jeg har en jobb der jeg kjører mye rundt fra sted til sted. Jeg jobber meget fysisk, så trenger påfyll gjennom dagen(en arbeidsdag kan være opptil 12-14 timer inkl kjøring). Det går greit om vinteren, da har jeg ofte med meg salater, middagsrester eller annet som "slenger" i kjøpeskapet, men hva gjør jeg nå på sommeren? salat som har ligget i bilen i sommervarmen i 10 timer, frister ikke akkurat.. hva annet er godt og enkelt, men tåler varme? :D

j88 sa for siden:

Jeg har ikke så mange gode råd angående mat, men jeg ville anbefalt deg å kjøpe en matboks med kjøleelement, jeg har mange, og er veldig fornøyd. www.iherb.com/Fit-Fresh Jeg har flere fra denne serien, men jeg vet at det skal finnes andre typer også

flinkeellinor sa for siden:

Åh, det visste jeg ikke at fantes engang.. :D takk

TrillTrall sa for siden:

Det finnes jo kjølebager du kan koble på sigarett-tenneruttaket i bilen. Sjekk Biltema, Clas Oholson eller bensinstasjoner.

Kitt sa for siden:

Og de er geniale! :D

smgj sa for siden:

Ellers er spekemat og hardkokt egg fint en god stund framover. :)

Nannah sa for siden:

Eller du kan ta med deg en porsjon frossen middag fra frysen og la den tine i bilen. Holder jo drikkeflaske kald også :p

Carisma sa for siden:

Hvis de ikke brenner opp.... :o vi hadde en sånn fra Biltema, og den smeltet den delen som gikk inn i sigarett-tenkerne på! Ikke lenge den var plugget i heller! Aldri mer....

Kitt sa for siden:

Vi har hatt en liten og nå har vi en stor fra Jernia som også kan kobles til inne som ekstra kjøleskap i varmen og har heldigvis aldri opplevd noe sånt! :eek:
Og våre har vært myyyyye brukt til både harryturer og andre turer i inn- og utland! ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.