< Tilbake til oversikten

Ny på lchf -og så slapp?

Saya sa for siden:

Hei!

Har lest endel her, og nå våger jeg meg på ett innlegg og :)

Jeg begynte på lchf for tre uker siden, og jeg elsker det! Humøret er såååå mye bedre nå som blodsukkeret er jevnt. Hurra! :)

Jeg er ikke så altfor dreven enda, men det går greit med maten. Men jeg er så slapp! Ønsker meg mer energi.... Er dette vanlig i en periode, eller gjør jeg noe feil? Har ikke merket noe på vekta heller foreløpig, men det kommer vel forhåpentligvis etterhvert? Tenker å bruke denne første tiden på å venne meg til kostholdet, og så heller telle karber etterhvert dersom det er et must....

Kitt sa for siden:

Hei og velkommen!

Slett ikke uvanlig å være slapp i starten. Kroppen trenger litt tid på å venne seg til å bruke ketoner som brennstoff i stede for karbohydrater feks. Særlig gjelder dette om du ligger veldig lavt på karbene. Du bør ligge på/over 15 i hvert fall.

Ellers er det viktig å få i seg nok grønnsaker og væske. Du bør også passe på å få i deg litt salter, for disse skylles gjerne fort ut av systemet når man drikker og tisser mye. Liker du typ Farris kan du drikke litt av det.

Lykke til videre!:)

Moogie sa for siden:

Helt vanlig i begynnelse, som Kitt sier. Det blir nok bedre :) får du i deg nok fett?

senka sa for siden:

Velkommen hit og masse lykke til :):)

Saya sa for siden:

Ok, takk! :)

jeg har som sagt bare brukt tiden til p venne meg til dette nye kostholdet, så har ikke telt karber... Bør kanskje begynne å gjøre det? Er ikke så flink til å drikke så masse, så kan skjerpe meg der! Hvor mye farris kan man drikke? :)

Saya sa for siden:

Takk, håper det blir bedre! Jeg vet ikke helt? Jeg syns jeg spiser noe voldsom med fett, men tror det er fordi det er så uvant... Spiser jo sjelden og fordi jeg er så lenge mett! Men får begynne å regne litt og se om det er nok.. :)

Saya sa for siden:

Takk for det, så hyggelig :)

senka sa for siden:

Bruker du Diett.no ? Det er viktig særlig i begynnelse å veie maten og
vite hva vi putter i oss ;)
Lykke til :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.