< Tilbake til oversikten

Matplaner for 17. mai?

nellie sa for siden:

Hva skal dere spise på 17. mai? Noen spesielle planer?

Her blir det vel grilling og semi-lavkarbois. (Easy) Ganske kjedelig.

Håper noen har mer spennende planer enn det.

Cyan sa for siden:

Vi bruker aldri ha noe spesielt på 17. mai (låser oss stort sett inne og venter på at dagen er overstått :p), men i år tror jeg faktisk jeg skal lage cottage pie og ostekake :eek:

Kanutten sa for siden:

Enig med den innelåsinga. :ja:

nellie sa for siden:

Skal ikke noe spesielt vi heller. Besøke pappaen til snuppa også hjem til foreldrene mine og grille.:) Men 17. mai er 17. mai, uansett her i gården. Er jo 16. mai som er den store togdagen i barnehagen.:) Med tilhørende kakebord.

Kanutten sa for siden:

Vi skal kjøre 4-5 timer på 17. mai, men når vi kommer frem venter taco!! :sikle:

Bik sa for siden:

Vi skal gå i tog og delta på arrangement ei stund. Så blir det hjem og kose oss med koldtbord og kaker sammen med familien :)

kaffedamen sa for siden:

Vi skal spise på restaurant, så jeg satser på at det er mulig å få noe lavkarbo. Sist jeg var der spiste jeg italiensk "tapas", dvs ost, kjøtt, scampi og oliven. :) Vurderer om jeg skal lage meg noe søtt til kaffen hos mormor senere.

Yonah sa for siden:

Blir vel jukseloff til frokost, easy living sjokoladekake til lunsj og karbonader grillet på bål og sellerirotsalat til middag. Litt hektisk dag. Smører meg kanskje noe jukseloff mellom middag og lunsj, på vei på lavvotur.

Lille34 sa for siden:

Jeg synes 17.mai er stas, og gleder meg til å få på bunaden, henge ut verandaflagget og feire dagen :) I år har ikke jeg og ungene noen familie å feire sammen med, så vi skal derfor feire med naboene, mor og datter, som er i samme situasjon som oss. Vi skal ned til byen å se på barnetoget, innom tilstelningen på skolen slik at ungene får spist litt is og møtt venner, så hjem og spise middag hos oss og dessert hos naboen. Gleder meg :)

Blir trøndersodd til middag, uten potet for min del, men jeg skeier ut med gulrot i anledning dagen. Dessert vet jeg ikke, ettersom det er naboen som lager den. Men jeg har hintet om bær, og skal kjøpe inn både jordbær, blåbær og bringebær selv i tillegg til vaniljekesam. Muligens honningmelon også. Har også kjøpt inn mørk sjokolade med mandel, og Mozell light. Blir altså litt utskeiielser, men innenfor lavkarbo. Hadde jeg hatt litt mer overskudd, hadde det utvilsomt blitt lavkarbo-ostekake eller -snickerskake:)

Ha en flott 17.mai alle sammen:)

nellie sa for siden:

Har krangla frem og tilbake med meg selv, om jeg skal lage opp-ned eplekake eller bringebærkake.. Men blir vel begge to. Med funksjonell mat sin kakemiks da.

index sa for siden:

Fordelen med å krangle med deg selv er at da vinner du alltid...:D

Her tipper jeg det blir karbonader og salat, pluss noen krydderkakemuffins laget av Proteinfabrikkens mix. Smaker snadder de....

amritam sa for siden:

Vi skal bort i familekalas med småunger og greier. De skal servere pølser og potetsalat, jeg får kyllingsalat istedenfor potetsalat og har fått beskjed om å ta med egne pølser som jeg kan spise. Jeg skal også ta med kake, så det blir vel til at jeg baker noen blåbærmuffins i dag...

Kuredu sa for siden:

Spekemat, rømmegrøt (Gerds lavkarbo variant for meg), også har jeg bakt en suksessterte (lavkarbo) samt at jeg har kjøpt inn Cava med minst sukkerinnhold! Blir bra!

Det blir barnetog, lek og moro - mat hos svigerinne - deretter russetog!

Bønna200 sa for siden:

Bestefar har bursdag på 17. mai og det er alt den dagen betyr for meg. I år blir han 91. :)

Vi skal ha selskap og jeg og mamma fikser koldtbord med kylling, feta, oliven, eggerøre, spekeskinke, roastbeef, cabaret, brød, div pålegg, waldorfsalat og potetsalat. Så da spiser jeg bare det jeg kan av dette.
Resten av folka skal meske seg med sjokoladekake, marmorkake og bløtkake (som jeg har laget, men ikke smaker på engang. :cool:)

Men dette blir mer lunsj, så det blir vel noe middag på meg og gubben på kvelden. Men så langt har jeg ikke tenkt enda. :p

Også har jeg kjøpt meg en boks med skogsbærcider uten sukker og cava.

Dolsi sa for siden:

Det er meldt finvær her i trøndelag så jeg har kjøpt masse grillmat i dag. Da blir det altså grillmat i morgen, men jeg har også bakt kaker.
Skal ha alle ungene mine og barnebarnet mitt på mat og kaker i morgen :)

Chamomilla sa for siden:

Eggerøre og laks til frokost.
Tilstelning på skolen etter barnetog. De pleier å ha pølser.... i tillegg til kaker og is og kaffe... tenker nøye meg med pølse.
Holder på å lage peanøttostekake. :sikle: Da har jeg noe å glede meg til når vi kommer hjem. ;)
Griller - entrecote, kylling, pølser. Salat som tilbehør. Helt enkelt. Bare aller nærmeste familie.
Har masse eggehviter som jeg tenker lage noe av i kategorien brødmat for min del. Vi har reker som backup-plan hvis det skulle bli utelukket å grille. Utstabilt vær her..

Rin sa for siden:

Er på ferie og kommer hjem først utpå kvelden i morgen, så daa blir det kebabmiddag, gitt! Helt greit, jeg unngår helst rabalder og feiring uansett. Det er dog mulig jeg mekker en ostekake i helgen for en ikkegrunnlovsdag-anledning. :cool:

Kitsu sa for siden:

Rømmegrøt, strandamòr, champagne, bringbær og fløte. Er i alle fall planen.

senka sa for siden:

Kos dere alle sammen og gratulerer så mye til bestefar :):)

nellie sa for siden:

Meget fornøyd med å ha fått til en all right litt-lavkarbo tarte tatin!:) (ihvertfall uten tilsatt sukker da.. Brukte Funksjonell mat sin kakemiks og "karameliserte" eplene i sukrin gold, smør, lime og agave sirup.

[ATTACH]11365[/ATTACH]

Blir godt med is til.

Bønna200 sa for siden:

:klem:

Carisma sa for siden:

Frokost ala dansk brunsj, som forhåpentlig holder meg mett fram til middag. Så barnetog som passerer rett utenfor døra vår, deretter avgårde for å møte junior sin oldemor, mormor og morfar til middag. Satser på en plass med koldtbord.

langaard sa for siden:

Mannen er trener for et trommekorps, så de kommer å spiller hjemme hos oss før barnetoget:) Etter barnetog og kafebesøk, kommer svigers til oss på middag. (vi skal grille:))

Photobscura sa for siden:

Tradisjonell vennefrokost med grilling. Har laget potetsalat uten potet. :p Ooog Black Sunday! Ellers blir det cava.
Vanligvis ville vi dratt til Kuba-parken på Grünerløkka hvor det har vært 17. mai for alle-arrangement i 30 år, men i år er det visst avlyst. :(

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.