< Tilbake til oversikten

Kosttilskudd i forbindelse med vekttap

Dionysos sa for siden:

Hei!

Jeg har nå kommet til den ganske originale konklusjon at jeg bør ta av noen kilo. I den anledning har jeg noen spørsmål. Faktum er at jeg aldri tidligere har slanket meg, og jeg er litt usikker på hvordan dette funker.

Jeg har tenkt å trene en del paralellt med slankingen. jeg ønsker å beholde den muskelmassen jeg har og gjerne "konvertere" noe av fettet til muskler samtidig.

Jeg satser på en lavkarbohydrat diett, sammen med diverse kosttilskudd og treningstilskudd.

Det jeg har foreløpig er:

Ephedra Supercaps og Guarana Supercaps

Jeg ønsker også å kjøpe inn diverse vitaminer og mineraler som enten kan hjelpe på vekttapet, lette muskelbyging, eller dekke vanlige daglige behov.

I den anledning vil jeg gjerne ha et par anbefalinger. Jeg er særlig interessert i å få vite om gode protein / kreatin produkter.

Jeg holder også på å sette opp en diett hvor jge gladelig tar imot en del tips, men det kommer jeg inn på i et annet underforum. :)

På forhånd takk!

Nille sa for siden:

Lurer bare på om du vet noe mer om de produktene du nevner.

Trodde ikke produkter med Ephedra i var lovlige å selge. De inneholder efedrin som har stygge bivirkninger og er tilogmed ulovlig å selge over disk i USA (av alle steder). Grunnet flere dødsfall fant FDA (Food & Drug Adm) det riktig å forby alle slankemidler/kosttilskudd med efedrin. (se her www.fda.gov/oc/initiatives/ephedra/december2003/ og nccam.nih.gov/health/alerts/ephedra/consumeradvisory.htm ) Stoffet står også på dopinglisten. Guerana er en brasiliansk urt som også er sterkt vanedannende (uansett hva Herbalife og Natures Own måtte mene). Kjenner flere som har fått problemer etter at de har sluttet med disse produktene - kraftige abstinenser - uten at dette behøver å bety noe da.... (jeg brukte guerana sjøl og fikk problemer da jeg sluttet)

Bare lurer jeg :snill:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.