< Tilbake til oversikten

XL-S og andre karboblokkere

Vase sa for siden:

Vil det ha noen hensikt å ta slike piller på et lavkarbokosthold? Jeg har veldig lyst til å kunne spise 1-2 skiver med lavkarbobrødet fra rema 1000, men det var vel 18g karbo per skive? så med 2 skiver vil jeg ende opp rett under 40 karbs, men helst vil jeg holde meg mellom 20-30 karbo per dag TOTALT.. huff :p Så hvis jeg spiser vanlig lavkarbo som nå og bruker karboblokkere, vil det fungere?

smgj sa for siden:

Det er vel så langt ingen som har prøvd karboblokkere som har skrevet noe positivt om dem her inne, etter det jeg kan huske... så jeg hadde nok ikke lagt forventningene så veldig høyt.

TrillTrall sa for siden:

Lavkarbobrødet fra Norgesbakeren på Rimi inneholder bare 6,7 g kh/100 g, det er kjempegodt! Prøv heller en skive eller to av det om dagen hvis du føler at du må ha brød. :) Funker neppe hvis du skal være i ketose, men du trenger jo ikke det for å spise lavkarbo.

Photobscura sa for siden:

Et lavkarbobrød som har mer karbohydrater i en skive enn hva loff har? Her er det noe muffens. ;)

index sa for siden:

Det har vel 18 pr 100 hvis jeg ikke husker helt feil. En skive er ca 30 gram, så da snakker vi 5-6 gram pr. skive. Burde kunne la seg gjøre det. Eller kjøpe Rimis brød i stedet, som har under halvparten av Remas...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.