Jeg trenger oppskrift på brød/rundstykker/pizzadeig etc. som er forholdsvis lyse,
så de ser innbydende ut til barn.
Kan godt inneholde mye frø så lenge de kan males, men ikke proteinpulver.
Har dere lagt inn oppskrifter før, kan dere godt legge inn link.
Og for å ha det sagt, poenget mitt er ikke at barna skal gå på lavkarbo,
men vi vil ha brød uten korn ;)
Har du prøvd disse? "verdens beste lavkarbo rundstykker" De blir som fine og gode rundstykker. Vil du ha mindre ostsmak, så har jeg prøvd å ha litt fiberfin i dem og ev. andre lyse melsorter. Bare å øke litt mer veske da.
Eller jukseloff? Den blir ikke som vanlig loff, men kan jo se som focachia ol. brød. Eller jeg har laget den flere ganger litt tynn i pannen (sånn tykk brødskive tykkelse) og smurt inn med kremost, lagt skinke eller laks på og lagt det dobbelt: Nydelige inbydende sandvicher. Skjerer dem i trekanter så blir de kule å se på :)
Til pizzabunn liker jeg faktisk denne oppskriften som Mat for sjelen har lagt ut, med kokosmel og CC.
Jukseloff og oppsie er det eneste jeg får ungene til å smake på. Slike brød med finmalte frø og nøtter synes ikke jeg noe særlig om heller, det smaker absolutt ikke vanlig brød.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.