hvorfor annbefalles det å ungå asparan som søtningstoff.
Jeg er ganske flink, men å kutte ut denne sorte drikk er lite lystbetonet.
Jeg har hatt lavt inntak av karbo siden 18 mai, jeg veier ikke maten, ei heller grønsakene, men tror jeg ligger på 10 til 30 karbo i døgner.(stixsne er rosa-lilla,) men mage målet har økt med to cm..:eek:..
Jeg har ikke vekt, og skal bare ned ca 10 kg
jeg drikker en kopp kaffe om morgenen..... og ca 1l pepsivariant om dagen. Der det dette som stanser prosessen eller spiser jeg for mye annet.
Noen opplever at de ikke går ned i vekt når de drikker koffein og/eller bruker kunstig søtning. Andre har ingen problemer med det. Hvis magemålet ditt går ut kan det hende at du binder mye væske, og kunstig søtning KAN virke slik. Eller det er bare like før du får mensen. Du får prøve deg litt fram med hva som fungerer best for deg!
Det KAN også være at du rett og slett brenner fettet du spiser istedet for fettet på kroppen. Det opplevde jeg. Spiste det jeg ville (og mer, hehe...), og stixen var mørk den, men gikk ikke ned i det hele tatt.
Spiser du flere kalorier enn det som behøves for kroppen din? Jeg vet at det sies på atkins at man ikke skal telle kalorier, men det er bare delvis sant...
Ikke spis hvis du ikke er sulten ("sug" og "sult" er ikke det samme! Men mange slipper unna "suget" på atkins), men ikke la det gå mer enn 6 timer mellom hvert måltid. Spis bare en liten snack (en skinkebit med ost og paprika, eller noe annet mellommåltid) hvis du ikke er særlig sulten etter 6 timer.
Spiser du mye salt? salt binder vann i kroppen, så kanskje du bør sjekke hvor mye du faktisk får i deg.
Håper du finner utav det! Jeg regner med at mange andre her på forumet har flere gode tips til deg! :klem:
Det viktigste på Atkins er å telle karbohydrater, så det må du lære deg med en gang. Du må veie grønnsakene for å vite hvor mye karbohydrater du spiser i løpet av en dag. Gjør dette en stund. Etterhvert så blir du flinkere og da slipper du å veie. Ellers må du holde styr på andre karbohyrater du spiser også. Sjekk alltid karboinnholdet i de (alle) varene du spiser.
Du må også kutte kraftig ned på Pepsi max-forbruket. 7 liter i uka er virkelig for mye! Aspartam er veldig ugunstig for kroppen og forstyrrer metthetsfølelsen din. Og med det forbruket du har er det ikke rart du ikke går ned. Prøv å drikk dette kun 1 gang i uka. Evt. bytt det ut med ekte Pepsi, fordi det er jo med sukker og det skal du ikke drikke for mye av, ikke sant? Nå tenker du sikkert at du kan drikke så mye du vil av pepsi max fordi er jo 0 kalorier og Hurra & Jippi for det? Kanskje det er bedre å drikke 1/2 l ekte Pepsi i uka, evt. 1 liter Pepsi max.
Jeg tror også det er lurt å kjøpe seg en vekt så kan du holde mere øye om du går opp eller ned i vekt.
Tror også det er lurt å gå igjennom og være sikker på alt det du spiser faktisk er lovlig på din diett. Og ikke bry deg for mye hva stixen sier.
Da er du god. Jeg har spist lavkarbo i flere år og opplever fremdeles at jeg har "lurt" meg selv og spise mye mer karber enn det jeg tror..... :snill:
Skjulte karber er den første og største årsaken til manglende vekttap. På en god 2. plass kommer inntak av store mengder kunstig søtstoff / allergier..... Spesielt det at magemålet ditt gpr opp er et tegn på at du spiser/drikker (for mye av) noe du ikke bør.
Underskriver innlegg at DJW og de andre....mange gode poenger der !! :D
Spis masse grønnsaker og drikk MASSE vann - det er mitt beste råd !
Lykke til videre ! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.