< Tilbake til oversikten

Forslag til noe spennende snacksmat?

Moogie sa for siden:

Jeg skal lage noe spennende fingermat/snacks til venninekveld. Vil ha noe intresangt og spennende som kanskje ikke lavkarbere ikke en gang har tenkt på. Har tenkt på vanlige lakseruller/skinkeruller i lefse med kremost mellom bare at jeg baker lefser/tortias selv. Men det er ikke jo akkurat originalt. Kanskje noe små paier? Går det i så fall an å bake de i store muffinsform? og hva kan være godt fyll i disse? Vil at det skal være næringsrikt så jeg slipper å spise mange av dem, hehe. Alle forslag mottas med stor takk!

Cyan sa for siden:

Ikke så veldig orginalt, men hva med fritatta i muffinsformer (f.eks. skinke, spinat, brokkoli, laks, ricotta eller blåmuggost kan være fyll), spyd med biter av ølpølse, ostebiter og grønnsaker, små håtte kjøttkaker (mener det skal ligge oppskrift i forumet) med salsa og rømmedip.

Cyan sa for siden:

Kanskje små pizzabiter hvor du bruker 2 skiver sprøstekt tomatost (legg dem halvt over hverandre) som bunn. Helt ordinært kjøttdeigbasert pizzafyll passer godt til disse.

Moogie sa for siden:

Interessante forslag! Takk :) hvor finner jeg oppskrift på fritatta?

Cyan sa for siden:

Frittata er vel bare en slags omelett bakt i ovnen. Visp sammen noen egg og fløte, sleng det fyllet du vil ha i muffinsformene (evt bland det med eggerøren) og hell over eggene. Strø ost over. Tipper store muffinsformer trenger et sted mellom 10-15 minutter i ovnen.

Carisma sa for siden:

Scampi på tannpirkere med dipp, ostebiter, serranoskinke, hvitløksmarinert champignon, stekt ost med salsa og guacamole, ribbe hoisin i biter, Og (kanskje ikke helt lavkarbo, men...) dadler med bacon :sikle:

Moogie sa for siden:

ostebitter er det noen andre som ordner til denne kvelden. Skampi trur jeg blir litt for dyrt for min lommebok, hehe. Men hvordan er hvitløksmarinert champingnon? Og ribbe hoisin? Har du oppskrift?

Dadler har jeg faktisk tenkt på, hehe. Har brukt å lage noen helt utrolig gode med fetaost med krydder inne og bacon rundt. Men trur nok det blir litt for høykarbo for min del. Det blir nok av høykarboføring der siden andre tar med seg noe som helt sikkert ikke tatt henyns til lavkarbo innhold.

Jean1986 sa for siden:

Avokadobåter rullet med spekeskinke og kremost, Asparges med bacon og parmesan,
Spanske kjøttboller med tomatdipp/aioli.

Moogie sa for siden:

den der ribba så jo helt nydelig nam ut! Den skal jo definitvit prøve til middag en dag.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.