Jeg skal ha eksamen i morgen og trenger i den forbindelse tips til frokost som gjør meg kvikk og opplagt, og bedrer konsentrasjonen. Spiser vanligvis ikke frokost så er litt usikker på hva jeg burde spise. Ønsker også tips til noe lettvint jeg kan knaske på underveis :)
Hva med en omelett med tomat og ost? Eventuelt litt skinke? Lang energi + litt, ikke for kjappe karbohydrater?
Til knask ville jeg ha gått for cashewnøtter eller andre nøtter. (Og kanskje bittelitt mørk sjokolade.) Antar du ikke skal sitte så lenge at du trenger en hel lunch da. :)
Omelett er jo altid en slager. Jeg bruker også å ta litt Cocosa i teen/kaffen til frokost. Skiver med ost og salami rullet sammen med en paprika strimmel mellom er min "frokost på farta". Ellers syns jeg ost fungerer supert som snack. Og slike tynne lange ølpølser. Godt med energi som varer.
Vil bare skyte inn at jeg ville ikke gått for cocosa på morgenkvisten på en eksamensdag om jeg ikke var vant til det på forhånd - man KAN reagere med ganske ubeleilig magebesvær. :p Men om man vet at det går greit, så er det noe jeg også ville innlemmet i en super-konsentrasjonsfremmende frokost, ja.
Ja, det må an kanskje tenke på, hehe. Kokosolje er jo en vanlig kost hos meg så det er ikke sjeldent den inngår i frokosten. Derfor tenker jeg ikke på at noen kan være uvant med den.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.