< Tilbake til oversikten

Hei!

sus sa for siden:

Tenkte bare jeg skulle presentere meg. Jeg er helt ny her... idag faktisk. :) Er ikke kjent enda, men håper å kunne plukke opp noen tips.

Jeg er 35 år, mamma til ei jente på snart 9, og har tidligere gjort Grete Roede flere ganger, men tenkte at det var dags for å forsøke noe nytt. Jeg har gått 2.5 uke på Xtravaganza, og holder foreløpig på med shaker. Jeg skal ned mye. Helst 40 kilo. Hjelp! Har foreløpig tatt i overkant av 5, så har et godt stykke igjen.

Det er altså første gang jeg forsøker meg på lavkarbo så jeg er rimelig grønn. Første gang jeg er i ketose. Siden jeg har skada kneet og går med skinne fra låret og ned er det veldig begrensa hvor mye jeg får trent foreløpig, men håper jeg skal gå ned litt likevel. Dessuten merker jeg at energinivået er helt på bunn. Jeg blir sliten av den aller minste ting! Jeg som trodde jeg skulle bli så energisk når jeg er i ketose... Noen andre som har det sånn?

Har en haug av ting jeg lurer på, så jeg satser på å få vite masse her inne. :)

senka sa for siden:

Hei og velkommen hit og masse lykke til :):)

nlerka sa for siden:

HeiHei, og VELKOMMEN :D

Jeg er ikke ny, men nybegynner.. (igjen, ei uke på lavkarbo foreløbig for denne gang)
Det er helt normalt å bli sliten, og føle seg tappa for energi, sånn har ihvertfall jeg det, og slik har jeg opplevd det før! orka ikke en dritt, men det jeg skal glede deg med nå er... det går over! :D (uten at jeg er 100% sikker, men som regel, og aller oftest)
Ikke gi deg, og IKKE gi etter for sukker-satan! Kroppen din omstiller seg, og skriker etter "hjelp".. Etter mange år med karbohydrater i kosten, så tar det bare litt tid å avvenne den :D

kaffedamen sa for siden:

Hei, velkommen hit!
Overskudd og energi vil komme. Bare hold ut. :)

Lykke til!

index sa for siden:

Man føler seg gjerne litt kraftløs den første tiden før kroppen har vent seg til fettforbrenning. Men bare slapp av, etter en måneds tid eller så slipepr det taket og du får mer energi enn på lenge!

Angående trening så ser jeg ikke noe problem i det. Trening har minimal påvirkning på vekttap, det er mer for å stramme opp og gi overskudd. Vekttapet er det kostholdet som styrer!

synsegulla sa for siden:

Velkommen. Spis rett, spis deg mett, så kommer resten etterhvert. Masse lykke til :) den som ikke gir seg, vinner!

Pebbles82 sa for siden:

hei du... velkommen hit.. jeg har vært M:I:A det siste året men jeg har tidligere gått ned 15 kilo ved hjelp av lavkarbo og nå etter at jeg la på meg mye i løpet av graviditeten så "starter" jeg igjen.

skal kvitte med 30 kilo i første omgang. men ideal vekten for min høyde når jeg først etter 40 kilo. :D

anywho :rolleyes: det beste tipset jeg kan gi deg er å komme deg over angsten for fett. du går ned mye fortere og lettere om du spiser nok fett.

det andre tipset er drikk masse vann

det tredje er ikke begynn med erstattere før du har gått ned minst halvparten av det du skal ned. sukkererstatning, brød-erstatning, lavkarbo pasta, lavkarbo dessert... osv... det er for de som har gått ned det de vil gå ned og skal nå holde seg der.

lykke til ;)

og som alle andre sier her inne, energien vil komme... bare vær tålmodig

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.