Hei, jeg er Lorien og jeg har levd lavkarbo siden onsdag. I dag kjøpte jeg ketosticks og den aller første sticksen lyste lilla mot meg. Jeg merker ikke så veldig mye til ketosen bortsett fra at det smaker død i kjeften min og at jeg ikke er sulten overhodet før det har gått seks timer siden jeg spiste sist. Jeg har ligget under 10 karber hver dag siden jeg startet, men følger ikke noen spesiell retning slavisk. Jeg nådde min høyeste vekt noensinne i mars i år - 112 kg. I dag viste vekta 106.9. Det skal bli spennende å se hvor fort dette går. Det beste med å ha lagt om til lavkarbo er at jeg ikke er oppblåst og har vondt i magen lenger. Det har jeg slitt med i mange år. Siden jeg har en sønn med cøliaki så er det vel ikke usannsynlig at jeg tåler gluten dårlig jeg også. Foreløpig går dette veldig bra. Null søtsug og masse energi, og jeg fråtser i god mat! Jeg kommer til å legge inn vekta mi i vekttråden her inne hver uke. Gleder meg til å bli "kjent" med dere andre som skal ned en liten person i vekt!
Du hadde omtrent samme startvekt som det jeg hadde, jeg begynte på 111, 1 kg. Har også et mål om 40 kg ned. Begynte i oktober i fjor, og nå er vekta 85 :)
Synes vektnedgangen gikk kjapt i begynnelsen, nå går det treigt.. men elsker lavkarbo, og fokuset er ikke lenger at det er en slankekur, noe det var i begynnelsen, nå er det mer en livstil.
Velkommen så mye og lykke til. Vi veier omtrent det samme og jeg skal ta fatt på mine siste 40, DVs jeg har jo holdt på lenge da. Målet mitt er 65kg i første omgang.
Jeg har startet en tråd som heter under 100, blir gjerne med i den. Mitt største mål er i allefall å komme på tosifret, der har jeg ikke vært på 8-9år.
Det er ikke bevisst, ble bare sånn de første dagene. Har økt karbomengden nå til 15-20 g.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.