< Tilbake til oversikten

Manglende utslag på ketostix

Andrine84 sa for siden:

Stixet på tirsdag med bra utslag, stixet i går uten utslag. Prøvde for sikkerhetsskyld 2 ganger. Skjønner ikke hvorfor...
Har holdt meg under karbene og trodde jeg spiste nok fett.
Drikker 3,5 liter vann om dagen da, går det an at urinen dermed er så utvannet at den ikke gir resultat??

Hadde veiedag i går, som viste -700g, men pga ketostixen veide jeg meg i dag også, og hadde da mistet ytterligere 400g, så jeg forbrenner jo.
Forstår ingenting jeg nå..

Yonah sa for siden:

Hvorfor stresse deg med den stixen? Den påviser OVERSKUDDSKETONER. Jeg er drittlei den stixen, fordi det er så mange som lar seg stresse unødig av den lille pinnen.

Spis riktig og slapp av. Du går jo ned i vekt.

index sa for siden:

Skjønner ikke poenget i å tisse på pinner hele tiden. De forteller jo bare hvor mye ketoner kroppen ikke klarer å utnytte, ikke hvor mye den faktisk produserer...

Moogie sa for siden:

Som andre sier: ikke noe å stresse med ;) Ketostiksene viser jo bare overskudd av ketoner som kroppen ikke klarer å dra nyte av. Så forbrenner du alle ketoner du produserer, vil ikke de skilles ut i urin. Og som du sier selv: urinen kan også være så lite konsentret at de ev. små mengder ketoner som skilles ut i urinen ikke gir noe utslag.

Så lenge du spiser riktig så er du i ketose :)

Andrine84 sa for siden:

Ok, da har jeg misforstått det med den stixen da ;)

Carisma sa for siden:

Om du har mensen vil du heller ikke få utslag

Andrine84 sa for siden:

Kjekt å vite, men jeg slipper den pga hormonspiral :)

Kitt sa for siden:

Nei, du slipper blødningene, men ellers er kroppen i mens- modus og det kan ha innvirkning på utslaget på stiksen i den perioden!

Ellers er jeg enig med de andre her. Det er så mange ting som kan gi utslag, eller mangel på sådan, at stiksen ofte er mer til frustrasjon enn hjelp!

Velger man å bruke den, er det jo også viktig å måle om kvelden, minst 2 timer etter siste måltid.

Andrine84 sa for siden:

Har testet senere, fikk utslag da :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.